به گزارش ایرنا، مومنان روزه دار و مردم ولایتمدار مازندران شب گذشته با حضور در مساجد، تکایا، اماکن متبرکه و زیارتگاه های استان آئین های نخستین شب از لیالی قدر را گرامی داشتند و برای آمرزش گناهان خود و همه مومنان دعا کردند.
اقشار مختلف مردم خداجو و روزه دار مازندران اعم از زن و مرد و پیر و جوان با حضور در این اماکن و راز و نیاز با خدا و گرفتن قرآن بر سر و همچنین عزاداری و سوگواری در غم شهادت مظلومانه امام علی (ع) اشک ماتم ریختند.
مراسم احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با قرائت قرآن در مکان های مقدس آغاز شد و در ادامه ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مرثیه سرایی و عزاداری پرداختند، سپس سخنران های این مراسم در وصف فضیلت شبهای قدر و مظلومیت حضرت علی(ع) سخنانی ایراد نمود.
در ادامه این مراسم دعای جوشن کبیر توسط ذاکران اهل بیت(ع) قرائت شد و زائران به نشانه احیاء شب قدر و طلب حاجت از پروردگار قرآنها را بر سر نهادند.
مومنان خداجو با راز و نیاز و شفیع قرار دادن حضرت علی(ع) عفو گناهان و رقم خوردن تقدیری شایسته برای یکسال آینده زندگیشان را از پروردگارشان طلب کردند.
حضور چشمگیر مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در مساجد و حسینیه های شهرها و روستاها در نخستین شب از لیالی قدر جلوه های زیبا از معرفت و ایمان قلبی مردم این دیار است.
استان مازندران حدود سه میلیون و200 هزار نفر جمعیت دارد و مردم این دیار در عشق ورزی به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شهره هستند.
خبرنگار: مهدی غلامی**انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
ک/73271899/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.