سیدحسین اسلامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این باغ های جدید در هفت روستای شیخ محله و دره کنار در نمارستاق ، روستای نمارستاق ، طینه دلارستاق ، ملک آباد ، لاسم و نوا ایجاد شده است.
وی هزینه ایجاد این باغ ها را بیش از 23 میلیارد ریال اعلام کرد.
اسلامی گفت که در این باغ ها درختان سیاه ریشه شامل گردو ، گیلاس ، سیب و همچنین گل محمدی کشت شده است .
مدیر جهاد کشاورزی آمل افزود : از محل اقدامات پیشگیرانه و مقابله با سیل و از اعتبارهای استانی ، توسعه باغ های جدید در سطح بیش از 44 هکتار در زمین های مستعد بخش لاریجان تایید و مشخص شده و بزودی اجرای آن آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد : توسعه باغ های جدید در بخش لاریجان با نظارت مستمر کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی بائیجان و گزنک و کارشناسان ستادی مدیریت جهاد کشاورزی آمل درحال اجرا است.
اسلامی به حمایت از باغداران در راستای توسعه باغ های جدید در زمین های شیبدار اشاره کرد وگفت: در همین راستا تاکنون 5هزار و 637 اصله نهال درختان سیاه ریشه و 36 هزار و 625 بوته گل محمدی با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی استان و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی آمل توزیع شد.
بخش لاریجان با وسعت هزار و 800 کیلو مترمربع از بزرگ ترین بخش‌های شهرستان آمل است.
وجود روستاهای کوهستانی، دشت‌ها و مراتع زیاد دربخش لاریجان و حدود 6 هزار هکتار باغ درختان سیاه ریشه، این بخش را به یکی از مناطق مستعد استان در تولید محصولات سیاه ریشه ای قرار داده است.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.