به گزارش خبرنگار ایرنا ، ربیع فلاح روز پنجشنبه در نخستین نشست شورای اقامه نماز مازندران در سال 96 مهم ترین محور سند راهبردی نماز در مدارس را سر و سامان دادن به وضعیت فیزیکی نمازخانه های آنها اعلام کرد.
وی افزود : نوسازی مدارس باید با کمک خیرین و حمایت آموزش و پرورش و سایر دستگاههای مرتبط نسبت به تجهیز و نوسازی نمازخانه های مدارس اقدام کند.
نماینده عالی دولت در مازندران گفت : اگرچه محدودیت های اعتباری گاهی تامین بودجه برای اجرای برخی طرح ها را با مشکل مواجه می کند ، ولی برای توسعه نمازخانه های مدارس نباید به این محدودیت های اعتباری زیاد توجه شود.
فلاح اظهار داشت : در شرایطی که خیرین ما در امر مدرسه سازی پیشقدم هستند ، برای ساخت نمازخانه در مدارس نیز پیشقدم خواهند شد و باید طرح های توجیهی برای بهره گیری از این پتانسیل از سوی دستگاه های مرتبط ایجاد شود.
وی اضافه کرد : توسعه و تجهیز نمازخانه ها در دانشگاه های مازندران نیز با جدیت بیشتری دنبال شود و در این حوزه نیز نیازمند مساعدت دستگاه های فرهنگی و اجتماعی است.
استاندار مازندران پیشنهاد کرد برای توسعه و تجهیز نمازخانه های مدارس و دانشگاهها در مناطق شهری و روستایی ادارات کل شهری و روستایی استانداری با کمک شهرداران و بخشداران در این بخش فعال شوند.
فلاح افزود : این استان 500 هزار دانش آموز و افزون بر 200 هزار دانشجو دارد و توسعه فرهنگ نماز در بین این جوانان و نوجوانان به تقویت این فریضه الهی در جامعه نیز کمک می کند.
** آبان ماه زمان برگزاری اجلاسیه استانی نماز مازندران
دبیر ستاد اقامه نماز مازندران هم در این نشست گفت که اجلاسیه استانی نماز در این استان طبق برنامه ریزی آبان ماه سال جاری در ساری برگزار می شود.
حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی افزود : در سال گذشته نیز این اجلاسیه به منظور بررسی وضعیت کارکرد دستگاه های اجرایی در توسعه نماز و نمازخوانی مورد بررسی قرار گرفت.
وی زمان برگزاری اجلاسیه سراسری نماز را آذر ماه سال جاری اعلام کرد که در آن نمایندگانی از مازندران نیز حضور دارند.
براساس آمار حدود 2 هزار مدرسه در مازندران نمازخانه دارند.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.