این روزنامه نوشت: در تمام دنیا جناح بازنده در انتخابات در ابتدا به فرد برنده رسما تبریک می گوید و سپس به احترام رأی و نظر مردم، بزرگوارانه کنار می روند تا سلیقه و خواست اکثریت که با ساز و کار انتخابات مجال بروز و ظهور یافت حاکم گردد و این خاصیت دموکراسی است.
در جمهوری اسلامی ایران نیز باید همین گونه باشد اما بعضاً مواردی خلاف این سنت پسندیده مشاهده می شود، در انتخابات ریاست جمهوری اخیر اصولگرایان با تمام نیروهای پیدا و پنهان خود آمده بودند تا اولین دولت 4 ساله را در جمهوری اسلامی ایران معرفی کنند و در رقابتی که برای جریان اصولگرایی حقیقتا نفس گیر بود بازهم باختند و یکبار دیگر در برابر این اصل قرار گرفتند که هر گاه قرار باشد خواست و اراده اکثریت از طریق انتخابات حاکم شود روشن می شود اصولگرایان در اقلیت قرار دارند.
برابر قاعده ، اصولگرایان باید کناری بنشینند، درخصوص نقص ها و اشکالات خود فکری بر دارند و تلاش کنند تا در انتخابات 1400 آن نقص ها را مرتفع سازند اما شوربختانه می بینیم پیشنهاد تشکیل دولت در سایه می دهند! و به همه ثابت می کنند تحمل باخت را ندارند!.
در مازندران هم یکی از رجال سیاسی اصولگرا که سابقا مدیرکل ارشاد استان بود و در انتخابات اخیر از مردان ستاد حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی بود دست به ابتکاری جالب زد و موفق شد سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران را جایزه بگیرد، به این دلیل گفتیم جایزه، که سابق بر این چنین نمایندگی در مازندران وجود نداشت و آستان قدس بجز سازمان جنگل های آستان قدس رضوی که یک نهاد اقتصادی بود و وظیفه رسیدگی به موقوفات جنگلی امام هشتم (ع) را داشت نمایندگی دیگری نداشت.
براساس نمابر ارسالی از دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی مازندران محمداسماعیل امامزاده سرپرست این دفتر در استان مازندران معرفی شد و ساماندهی مازندرانی های متقاضی شرکت در طرح خادم یاری (خادم افتخاری) از جمله وظایف کلیدی این مجموعه معرفی گردید و از تمام رسانه های مجازی و مکتوب خواسته شده با این نمایندگی همکاری کنند، متن نمابر در دفتر بشیر موجود است.
امروز یک فعال سیاسی که سابقه کار در بخش های فرهنگی چون روزنامه کیهان و اداره کل ارشاد و البته ستادهای نامزدهای ریاست جمهوری چون احمدی نژاد و رئیسی دارد به عنوان سرپرست نمایندگی آستان قدس انتخاب می شود و طرحی با عنوان خادم یار با هدف جمع آوری داوطلبان خادم افتخاری امام هشتم (ع) را در دستور کار قرار می دهد.
البته خدمت به زائران امام رضا (ع) افتخاری بزرگ برای هر کسی است و در گذشته نیز ساز و کار اداری ساده ای برای متقاضیان وجود داشته است که تقاضای خود را به یکی از دفاتر آستان قدس رضوی در مشهد می دادند و هر شش ماه یا سالی یکبار این توفیق نصیب عشاق رضا (ع) می شد که خاک کفش پای زائر امام هشتم (ع) را توتیای چشم خود سازند و قطعا نیازی نیست برای ساماندهی این متقاضیان در استان ها اداره و تشکیلات اداری که مستلزم صرف هزینه و پرداخت حقوق و خرید مکان و مسایل جانبی دیگر است تاسیس گردد و با قاعده ساده هزینه – صلاح به این نتیجه می رسیم که صلاح نیست چنین هزینه ای صرف امری شود که بیش از این نیز متداول بوده است، مگر اینکه ذهن ما به حاشیه هایی خاص هدایت گردد و به کار گرفتن فردی با یک سابقه سیاسی اصولگرایی در ادوار گذشته دلیلی بر تقویت این حاشیه ها است.
ظاهراً این افراد که در انتخابات 96 شکست خوردند با تغییر تاکتیک و استفاده از مقدسات قصد کادرسازی و ایجاد یک ساز و کار تشکیلاتی و تزریق مالی دارند تا در 1400 بتوانند به مقصود خود برسند!.
به این دوستان باید گفت؛ این هم می گذرد همانگونه که مسوولیت در سرپرستی کیهان گذشت، همانگونه که مسئولیت در مدیرکلی ارشاد استان هم گذشت و همانگونه مسئولیت در اداره کل کتابخانه ها گذشت و همانگونه که در کانون پرورش فکری کودکان هم گذشت !! و همانطور که در انتخابات 96 نتوانستید قلب مردم را متوجه خود سازید 1400 هم نمی توانید راه درک و دریافت مردم را سد کنید.
جریان اصولگرایی در حالی با استفاده از نام مبارک امام رضا (ع) و طرح خادم یاری به فکر رفع محرومیت افتاد که در سال های 90 تا 92 در زمانی که دولت مورد علاقه آقای مدیرکل اسبق، شاخص تورم و فلاکت را لحظه به لحظه بالا می برد و بنای اقتصاد کشور و پول ملی را آجر به آجر تخریب می کرد حتی یک جمله و مقاله و سخنرانی علیه دولت مورد حمایت خود نگفت اما امروز در صدر ایجاد یک تشکیلات اداری و قطعاً جذب نیروهای خودی!! و رفع محرومیت از طریق طرح خادم افتخاری است!.
طرح خادم افتخاری – یا به عبارت آقایان خادم یاری – تنها مُبین دریای عشق شیعیان علی (ع) به فرزند او امام غریب می باشد، این طرح چگونه می تواند به رفع محرومیت در مازندران ختم شود، سووال بی جوابی است که شاید آقایان پاسخش را بدانند!.
پایان سخن اینکه عده ای از اصولگرایان نهادی ناآرام دارند و این نهاد ناآرام تنها در صورت چسبیدن به یک پست و مقام و یک صندلی آرام می یابند! حتی اگر آن صندلی سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی و حتی عجیب تر از آن باشد!.
خبرنگار : فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.