خلیل حقیقی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : سال گذشته 54 هکتار از اراضی شهرستان بهشهر به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته بود که این مقدار در سال جاری به 100 هکتار افزایش یافته و در حال کشت است.
وی افزود: از 54 هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی بهشهر در سال گذشته، 42 هکتار به کشت گل گاوزبان اختصاص داشت و 63 تن گیاه خشک گل گاوزبان برداشت شد و مابقی به کشت گیاهان دارویی دیگر اختصاص یافت.
حقیقی همچنین با اشاره به کشت گیاهان دارویی در شهرستان بهشهر گفت: با برنامه ریزی انجام شده امسال تلاش داریم تا سطح زیر کشت گیاهان دارویی را به 100 هکتار در اراضی غالبا' شیبدار منطقه گسترش دهیم.
وی در مورد پیش بینی میزان تولید از این سطح گفت: با توجه به اینکه هنوز کشت گیاهان دارویی به اتمام نرسیده و در حال انجام است؛ پیش بینی تولید بعد از کشت کامل اعلام می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر همچنین با اشاره به برداشت گل محمدی در باغات بهشهر یادآور شد: با آغاز برداشت گل محمدی از باغ های شهرستان بهشهر، پیش بینی می شود در سال جاری بالغ بر 4 تن گل محمدی از 2 هکتار از مزرعه های کشت این گل در بهشهر برداشت شود
حقیقی ادامه داد: در حال حاضر 3 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان زیر کشت گل محمدی قرار دارد که 2 هکتار آن بارور شده و یک هکتار آن نهال است و هنوز به تولید نرسیده است.
وی با بیان این که کشت و تولید گل محمدی در بهشهر، اشتغال زایی جدید در بخش کشاورزی در راستای اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: با تولید گل محمدی در بهشهر علاوه بر گلاب استحصالی از این باغات، اسانس، گلبرگ خشک شده، غنچه و.. هم تهیه می شود.
مدیر جهاد کشاورزی بهشهر با اعلام اینکه از هر هکتار 2 تن گل محمدی برداشت می شود تصریح کرد: با بارور شدن همه سه هکتار از باغات گل محمدی این شهرستان، برداشت گل محمدی در بهشهر به 6 تن در سال خواهد رسید.
حقیقی با اشاره به تولیدات سال قبل این شهرستان در بخش گل محمدی گفت: با برداشت 4 تن گل محمدی از سطح دو هکتار از باغات بهشهر، 3 هزار و 50 لیتر گلاب، 70 لیتر اسانس، 70 کیلوگرم گلبرگ خشک شده و 100 کیلوگرم غنچه برداشت شده است.
شهرستان بهشهر در شرق مازندران واقع شده است.
خبرنگار: مریم نظری**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/ 7332/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.