به گزارشخبرگزاری خبر انلاین ،دکتر روستائی گفت: به هر گونه کدورت عدسی چشم آب مروارید گفته میشود که باعث کاهش و یا اختلال بینایی می شود.
این متخصص شایع‌ترین علت آب مروارید را افزایش سن دانست و گفت : میزان شیوع آن در سن ۶۵ تا ۷۴ سالگی ۵۰ درصد و در سنین بالای ۷۵ سال تا حدود ۷۰ درصد افزایش می یابد.
دکتر روستائی اضافه کرد : آب مروارید معمولا به آهستگی پیشرفت میکند و در ابتدا بعلت کوچکی لکه های عدسی فرد فاقد علامت می باشد و فرد با افزایش اندازه و تعداد لکه های تیره، نور کمتری به شبکیه میرسد و مشکلات بینایی آغاز میشود.
وی یادآور شد: اکثر موارد آب مروارید توسط افراد عادی قابل رؤیت نیست مگر آنکه کاملا رسیده باشد که در این صورت مردمک سفید رنگ می شود.
جراح چشم بیمارستان میناگر گفت: تاری دید، مشکلات بینایی در شب به خصوص هنگام رانندگی، افزایش حساسیت چشم به نور، دیدن هاله دور منبع نوری، احتیاج به نور بیشتر هنگام مطالعه، تغییرات مکرر در شماره عینک، کم رنگ شدن و از بین رفتن رنگها و دوبینی از مهمترین علایم آب مروارید به شمار می روند.
دکتر غلامعباس روستائی بیان داشت: در موارد خفیف، می توان با تغییر نمره عینک مشکلات بیمار را مرتفع کرد اما در حال حاضر هیچ گونه روش تغذیه ای یا دارویی بجز جراحی جهت درمان قطعی آب مروارید وجود ندارد.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی بابل همچنین یادآور شد : جدیدترین روش جراحی آب مروارید ، جراحی فیکو می‌باشد که از طریق یک برش بسیار کوچک و بدون بخیه انجام میشود.
وی با اشاره به این که جراحی در زمان اختلال فعالیت های روزانه بعلت کاهش دید الزامی است بیان داشت: نتیجه عمل جراحی آب مروارید در بیش از ۹۰ درصد موارد رضایت‌بخش است.
دکتر روستائی بیان داشت : تاکنون تعداد 10 هزار و 183 مورد عمل جراحی آب مروارید با در اختیار داشتن پیشرفته ترین و به روزترین تجهیزات موجود در بیمارستان میناگر انجام شده است.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 659748
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.