به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مدیر جهاد کشاورزی فریدون کنار افزود: برنج این منطقه علاوه بر ویژگی های اصلی یک برنج خوب از جمله عطر و طعم و قدکشیدگی در مقایسه با ارقام دیگر برنج کشت شده در نواحی شمالی از لحاظ تغذیه سالم و استفاده کمتر از سموم و کودهای شیمیایی منحصر به فرد است.

این مسؤول ادامه داد: تحقیقی در خصوص ارزیابی کمی و کیفی برنج 4 شهرستان فریدون کنار، آمل، بابلسر و محمودآباد توسط جهاد کشاورزی شهرستان انجام شد که نتایج حاکی از این بود که برنج فریدونکنار در مقایسه با شهرستان های مذکور از لحاظ قدکشیدن پس ازپخت، عطر و طعم بهتر بوده و همچنین در صد ترک خوردگی برنج و میزان چسبندگی بعد از پخت در برنج فریدونکنار کمتر بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهر ساحلی فریدون کنار با اشاره به اینکه دغدغه های چندین ساله در حفظ نام و برند برنج فریدون کنار همواره وجود داشت، افزود: فرماندار شهرستان مسیر روشنی را ترسیم کرد که با تلاش ها و پیگیری های مجدانه جهاد کشاورزی شهرستان و با همکاری مستمر صنف برنجفروشان شهرستان گامی مهم به سوی اعتلای این محصول شاخص و ناب فریدونکنار برداشته شد و امروز شاهد ثبت ملی برند برنج فریدونکنار هستیم.

ضیائی با اشاره به اینکه با ثبت ملی برند برنج فریدونکنار، از این پس شالیکاران زحمتکش فریدونکناری برنج سالم و پاک خود را همراه با یک برند شاخص به اقصی نقاط ایران توزیع می کنند، افزود: در روزهای آتی از این برند رونمایی می شود.

این مسؤول با بیان توضیحی در خصوص برند ثبت شده برنج فریدونکنار، گفت: رنگ سبز مرکز دایره نمادیست از سرسبزی و کشاورزی و رنگ آبی دایره بزرگ تر نمادی از دریاست و دانه های برنج در حاشیه دایره سبز نمادی است از خورشید و کلمه برنج فریدونکنار که در مرکز این خورشید قرار گرفته است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 657705
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.