به گزارش ایرنا، دلاور بزرگ نیا روز یکشنبه در مجمع استانی سلامت مازندران افزود : با اجرای طرح پایش میزان آلودگی برنج به سموم در این استان کمتر از یک درصد برآورد شده است.
وی اضافه کرد : این طرح به صورت غربالگری از مناطق مختلف تولید و عرضه برنج محلی در مازندران از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران انجام شده است.
حیدرپوراظهارداشت : براساس این طرح حدود 99.1 درصد از برنج محلی تولیدی دراین استان عاری ازآلودگی به سموم تشخیص داده شد.
* ساماندهی فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت که برای کاهش استفاده از سموم مضر در محصولات کشاورزی این استان، فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی ساماندهی شد.
حیدرپور افزود : این فروشگاه ها موظف شدند تا برای راهنمایی چگونگی استفاده ازسموم کشاورزی مسوول فنی استخدام کنند.
وی اظهارداشت : نظارت بر فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی و اجباری شدن استخدام مسوول فنی باعث کاهش 3 برابر مصرف سموم در این استان شد.
وی میزان مصرف سموم را پیش از اجرای این طرح حدود 12 هزار تن اعلام کرد و افزود : در سال 94 میزان مصرف سموم برای تمام محصولات کشاورزی تولیدی در این استان که حدود 7 میلیون تن بوده به 3 هزارو 300 تن رسید.
مازندران افزون بر 480 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که سالانه در حدود 7 میلیون تن محصولات کشاورزی از این اراضی برداشت می شود.
برنج با حدود یک میلیون تن ومرکبات با 2.2 میلیون تن بیشتر تولیدات کشاورزی مازندران است که در سطح کشور نیز رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.