به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین مهری روز سه شنبه در مراسم افتتاح سامانه یکپارچه مدیریت املاک ( سیمامک) مازندران در محل اداره کل پست در ساری افزود : شرکت پست تا قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم با فروش املاک اداره می شد.
وی وضعیت پست تا قبل از سال 92 را اسفناک توصیف کرد و گفت : شرکت پست نه تنها ملزومات اولیه را برای انجام ماموریت نداشت ، بلکه به لحاظ حقوقی در شرایط ماندن یا منحل شدن بلاتکلیف مانده بود.
مدیرعامل شرکت پست افزود : این شرکت در سال 92 با 44 میلیارد تومان بدهی به کارکنان ، تحویل دولت تدبیر و امید شد ، اما امروز مطالبات 12ساله بازنشستگان پست در دولت یازدهم پرداخت شده است.
وی افزود : شک نکنید اگر دولت تدبیر و امید وارد عرصه نمی شد هفت ماه بعد پست ورشکست می شد.
** سرمایه گذاری 21 هزار میلیارد ریال زیر ساختی
مدیر عامل شرکت ملی پست همچنین گفت که در برنامه ششم توسعه باید حدود 21 هزار میلیارد ریال برای زیر ساخت ها و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در پست کشور سرمایه گذاری شود.
وی افزود : ساخت انبارهای بزرگ برای نگهداری و توزیع کالاها و حضور در گلوگاههای واردات و صادرات کالا از ماموریت های پست است که باید با سرمایه گذاری ، زیر ساخت های آن فراهم شود .
مهری گفت : شرکت ملی پست جمهوری اسلامی به شهروندانی که در مناطق محروم زندگی می کنند و اپراتورها به خاطر بصرفه نبودن در آنجا حضور نمی یابند ، خدمات می دهد.
وی ارائه خدمات پستی به تمامی ایرانیان و ایجاد سالانه 2 هزار دفاتر پستی در کشور را از دیگر برنامه های پست اعلام کرد.
مهری سالم سازی در اقتصاد ، کاهش هزینه برای مصرف کننده و شفاف سازی در اقتصاد را از مزیت های شرکت ملی پست جمهوری اسلامی برشمرد و سرمایه گذاری در آن را ضروری دانست .
** طرح لجستیک هوشمند و تجارت الکتریکی
مدیرعامل شرکت پست همچنین گفت که اجرای طرح های لجستیک هوشمند پست و تجارت الکترونیکی 2 ماموریت مهم تعریف شده برای پست جمهوری اسلامی ایران در برنامه ششم توسعه است.
وی با بیان اینکه امروز هزینه توزیع محصولات و کالاها در کشور با 35 تا 500 درصد بیشتر از هزینه تولید به دست مصرف کنندگان می رسد ، افزود : با اجرای طرح پست لجستیک هوشمند ، هزینه های حمل کالا به 12 درصد کاهش می یابد.
مهری توضیح داد : به عنوان نمونه امروز محصولات کشاورزی مازندران از جمله پرتقال، کیوی و برنج با هزینه های نگهداری و توزیع به دست مصرف کننده می رسد ، افزود : با پست لجستیک هوشمند این هزینه ها کاهش محسوسی می یابد.
وی گفت : در برنامه ششم بودجه های پستی بر تک تک موبایل های مردم ایجاد می شود.
** آغاز فعالیت سیمامک در مازندران
به گزارش خبرنگار ایرنا ، سامانه یکپارچه مدیریت املاک ( سیمامک) مازندران با حضور مدیر عامل پست جمهوری اسلامی در محل اداره کل پست استان در ساری راه اندازی شد.
این سامانه در اجرای آئین نامه دولت الکترونیک و ارائه سرویس به روستائیان ، راه اندازی شده است .
مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت : این سامانه به 25 اداره مهم خدماتی از جمله اداره برق ، گاز ، بخشداری ، فرمانداری و دیگر شرکت هایی که خدمات ارائه می دهند، متصل می شود.
حسین مهری اضافه کرد : این سامانه به صورت یک لینک به هم پیوسته است که تمام اطلاعات اشخاص جمله املاک متعلق به آنان را ثبت می کند.
وی با بیان اینکه شهروندان می توانند با دریافت کد رهگیری از دهیاری، از طریق اینترنت وارد سامانه شوند و سیر اداری پرونده خود را پیگیری کنند ، ادامه داد : مهم ترین مزیت این سامانه کاهش هزینه ها، رفت و آمد مردم و جامه عمل پوشاندن به خدمات الکترونیک است.
خبرنگار : سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.