به گزارش خبرنگار ایرنا، زهرا کریمی شامگاه یک شنبه درهمایش انتخاباتی دکتر روحانی در قائمشهر، افزود: شهرستان قائمشهر کارخانه های نساجی متعددی دارد که از بین رفته و در حال حاضر افرادی را می شناسیم که منابع مالی دارند اما با نگرانی پولشان را در این راستا سرمایه گذاری نمی کنند زیرا تنها زمانی سرمایه ها می تواند ایجاد شغل کند که امنیت و آرامش در کشور حاکم شود.
وی گفت: عده ای می خواهند ایرانی بسازند که دیگران از آن بترسند در حالی که با ایجاد وحشت برای جهان ، ما چطور می توانیم سرمایه را به داخل ایران جذب و چطور می توانیم خود ایرانی ها را برای سرمایه گذاری در کشور تشویق کنیم که به دنبال فعالیت های بلند مدت و اشتغالزا بروند.
کریمی با طرح این پرسش که چه کسی را می شناسید که در دوران تحریم بتواند زمینه سرمایه گذاری اشتغالزایی را فراهم کند، اظهار داشت : آنچه که اقتصاد و جوانان ما به آن نیاز دارند، ثبات و ارامش و داشتن روابط بین المللی بدون تنش است که نه تنها سرمایه های داخلی بلکه سرمایه خارج از کشور نیز جذب شده و شغل ایجاد کنند.
وی ادامه داد: کسانی که با شعارهای کذب ادعا می کنند می خواهند یارانه گروه های فقیر را سه برابر کنند، باید بگویم این سخن واقعیت ندارد زیرا در حال حاضر هیچ آگاهی و اطلاعاتی از وضعیت خانوارهای ایرانی در دست نیست و ما آنچه که از خانوار فقیر و متوسط داریم فقط به صورت نمونه گیری است.
استاد اقتصاد دانشگاه مازندارن گفت: برخی از نامزدها در حالی می گویند که می خواهیم یارانه گروه های فقیر را افزایش دهیم که هیچ ابزاری در دست ندارند و تنها می خواهند سیاست دولت نهم و دهم را در پیش بگیرند.
وی گفت : اکنون هم ادعا می کنند که کارانه 250 هزار تومانی به شهروندان می دهند ، که یعنی می خواهند پول پخش کنند و نتیجه این کار چیزی نیست مگر این که اقتصاد ما را با مشکل و بحران شدید تری مواجه کنند .
وی افزود : در چهار سال گذشته گام اصلی برای کاهش خطر تهدید تحریم ها بود تا کشور از انزوا بیرون کشیده شود ، در واقع بخشی از زمان دولت روحانی به این مذاکرات گذشت و یک اعتماد بین صاحبان سرمایه در داخل کشور و سرمایه گذاری مقیم خارج از کشور ایحاد شده است .
کریمی گفت: چهار سال آینده بهره گیری از زمانی است که از چهار سال قبل فراهم شد و باید این فرصت فراهم شود و نباید به بحران گذشته بازگردیم زیرا اگر یکی از رقبا روی کار بیاید شک نداشته باشید که ما با یک وضعیت مبهم مواجه و شاهد فرار سرمایه گذار خواهیم بود .
وی اضافه کرد : این شرکت های خارجی که یک سال بعد از برجام آمدند ، الان منتظر هستند تا نتیجه انتخابات چه خواهد شد و ما باید برای کشوری آرام و با ثبات زمینه را برای سرمایه گذاری بیش از پیش فراهم کنیم .
استاد اقتصاد دانشگاه مارنداران با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از اقتصاددانان کشور حمایت خود را از دولت روحانی اعلام کرده اند ، افزود : علت این است که این افراد می دانند چه بلند پروازی هایی را کاندیداهای رقیب مطرح کرده اند که اقتصاد مملکت را فلج می کند.
وی گفت : ما به آرامشی نیازمندیم که جوانان ما بتوانند توان خود را برای ساختن کشوری آباد در تمامی عرصه ها به کار بگیرند .
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** تنظیم کننده : حسن فلاحتی ** انتشار دهنده : تاج محمد شیری
7334/1654/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.