حجت اسلام اسدالله جعفری روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی امر به معروف مازندران افزود: تخصیص اعتبار ویژه برای اجرا و ثمر دهی مصوبات فرهنگی و دینی در طرح های ساماندهی سواحل دریای خزر ضروری است.
وی با اشاره به اینکه کشف حجاب ، سگ گردانی از فعل های حرام است و بر اساس قانون مجازات تعیین شده ای دارد، گفت: برنامه های اجرایی دینی و فرهنگی به ویژه تذکر لسانی به معروف به نیروی انسانی ماهر و اعتبار نیاز دارد.
دادستان مرکز استان مازندران با بیان این نکته که هنوز در اجرای برنامه های امر به معروف و نهی از منکر عزم جدی بوجود نیامده است، اظهار داشت: بر اساس مصوبات ستاد امر به معروف استان شعبه ویژه برخورد با مجرمان امر به معروف در شهرستان ها شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه امروز فعالیت های رابطین تذکرات لسانی به معروف در برخی از شهرستان های مازندران تعطیل شده است ، اظهار داشت: به دلیل پشتیبانی نشدن و حمایت لازم ، اثرات تذکرات لسانی به معروف در جامعه محسوس نشده است.
جعفری گفت: این درحالی است که امروز دغدغه ائمه جمعه های استان مازندران نسبت به مشکلات اخلاقی و حجاب و عفاف وجود دارد .
سید محمود میر فیضی فرمانده نیروی انتظامی مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه دستگاه های اجرایی وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند و نیروی انتظامی را درگیر مسایل فرهنگی و دینی مردم می کنند، گفت: الزامات قانونی نیروی انتظامی در طرح های سالمسازی سواحل دریای خزر وجود دارد.
وی اضافه کرد: امروز چگونگی استفاده از جت اسکی ها، سوار کاری ها و ساماندهی تابلو بدستان ، سگ گردانی و کشف حجاب در خودروها از ماموریت های تعریف شده برای دستگاه های اجرایی است، اما به این وظایف تعیین شده بی توجهی می شود.
**پویش نه به روزه خواری درمازندران
خلیل صالحی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران نیز در این جلسه از راه اندازی پویش نه به روزه خواری در استان خبر داد و گفت: از آنجاییکه ایام ماه مبارک رمضان مصادف با فصل بهارو تابستان که پیک حضور گردشگران به استان است، رعایت مقررات روزه داری بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه این پویش می تواند آحاد مردم دین دار و ولایت مدار مازندران را درگیر کند، اظهار داشت: امید واریم با گسترش این پویش دینی و اسلامی شاهد حفظ شئونات روزه داری در جامعه باشیم.
اجد جاودانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در جلسه تاکید کرد : در اجرای طرح دریا که توسط بخش خصوصی انجام می شود ، تهیه و اجرای پیوست فرهنگی و دینی ضروری است.
وی با بیان این نکته که کمبود اعتبار در دولت یک واقعیت است، ادامه داد: بخش خصوصی که طرح های دریا را در اختیار می گیرد می تواند بخشی از درآمد خود را در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی و دینی هزینه کند.
مازندران 338کیلومتر ساحل در دریای خزر در 15شهرستان دارد.
سالانه بیش از 30میلیون مسافر و گردشگر به مازندران سفر می کنند که بر اساس بررسی های صورت گرفته از سوی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری 90 درصد آنان با هدف استفاده از سواحل دریا وارد استان می شوند.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.