حسین افضلی روز شنبه در جشن سالانه نظام پذیرش و بررسی پیشنهادهای وزارت نیرو در ساری افزود : از آنجاییکه 2استان مازندران و گلستان بیشترین مصرف را در زمان پیک مصرف برق در کشور دارند، ایجاد نیروگاهها ،پست ها ، شبکه های تغذیه و اصلاح و بازسازی شبکه ها همواره مورد توجه قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: با تامین اعتبار و بهره برداری از این طرح ها ، بسیاری از مشکلات حوزه برق در این 2 استان بر طرف می شود.
به گزارش ایرنا میزان مصرف برق در استان های مازندران و گلستان به خاطر شرجی بودن هوا و همچنین حضور گردشگران و مسافران در اواخر فصل بهار تا پایان تابستان بشدت افزایش می یابد و به همین دلیل در بعضی مواقع در این دو فصل مشترکان با قطعی برق مواجه می شوند.
استان مازندران و گلستان بیش از 2 میلیون و 200 هزار مشترک برق دارد.
وی با بیان اینکه در سال 95 با ایجاد شبکه های جدید و پست های تغذیه مردم بدون کمترین زحمت از نیروی برق بهره مند شدند، ادامه داد: با وارد مدار شدن پست 400 شهدای مداقع حرم مازندران در کمتر از 9 ماه در سال جاری سبب شد تا 320مگاوات برق به شبکه های استان اضافه شود.
وی با اشاره به اینکه سال قبل 100مگاوات برق خاموشی را در مجموع 70ساعت در استان های مازندران و گلستان داشته ایم، گفت: به طور یقین با بهره برداری از طرح های در دست اجرا این مشکلات بر طرف می شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان با اشاره به اینکه این شرکت اجرای پنج طرح را با سرمایه گذاری 20 میلیون یوروئی در این استان آغاز کرده است ، افزود : سه طرح از این تعداد ایستگاه 20/63 کیلو ولت و 2 طرح دیگر نیز خط تغذیه کننده پست های برق است.
وی گفت که برای اجرای این طرح ها 20 میلیون یورو از محل بانک تجارت و توسعه اکو وام تخصیص یافته است.
افضلی محل اجرای سه ایستگاه برق را تنکابن ، آمل و ساری اعلام کرد و خاطر نشان کرد: 2 خط تغذیه کننده پست هم در آمل و ساری اجرایی شده است .
وی گفت که این طرح ها تا پیش از تابستان سال 97 به بهره برداری می رسد.
وی به اهمیت نظام پذیرش و بررسی پیشنهادات در وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: نظام مشارکت فضایی را برای مشارکت همگانی متخصصان فراهم کرد و این نظام برنامه بسیار ارزنده و عامل بروز خلاقیت ها است.
وی تاکید کرد: سیستم نظام پیشنهادات به عنوان طرح کیفی با هدف ارائه خدمات مطلوب در شان مردم است که مورد توجه دولت یازدهم قرار گرفت.
شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان در هفت دوره پیاپی در جشنواره های ملی نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها که توسط جهاد دانشگاهی تهران برگزار شده است در بین دستگاه های اداری و اجرایی کشور رتبه برتر را کسب کرد.
این شرکت با اجرای پیشنهاد تغییر سطح ولتاژ نیروگاه علی آباد کتول آقایان نقیبی ،خواجوی و خانم مهندس قره توقه صرفه جویی به ارزش 105میلیارد تومان به ارمغان آورده است.
به گفته افضلی همچنین با اجرایی شدن پیشنهاد بهینه سازی تیغه سکسیونرهای ایستگاه های فوق توزیع استان های مازندران و گلستان یک میلیارد و 950میلیون تومان صرفه جویی صورت گرفته است.
شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان با ثبت بیش از 36هزار پیشنهاد و تصویب 5هزارو 500پیشنهاد و اجرای 4هزار و 700پیشنهاد حایز موفقیت های بسیاردر یک دهه اخیر شد.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/6990
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.