به گزارش خبرنگار ایرنا ، وی چهارشنبه شب در نشستی در ساری افزود : افرادی که وعده های اینچنینی می دهند یا از مشکلات کشور بی اطلاعند و یا نمی دانند در چه عرصه ای قدم گذاشته اند.
وی ادامه داد : ردیف کردن مشکلات کشور از سوی نامزدهای انتخاباتی کار بزرگی نیست، مهم این است که نامزدهای انتخابات رئیس جمهوری چه برنامه ای برای رفع این مشکلات دارند.
این روزنامه نگار اظهار داشت : امروز حتی مردم عادی جامعه نیز از مشکلات کشور مطلع هستند.
علوی تبار افزود : اگر دولت تدبیر و امید در سال 92 با اراده ملت سرکار نمی آمد و نابسامانی گذشته ادامه می یافت، امروز گرانی ما به 300 درصد می رسید و ما همانند ونزوئلا دچار مشکلات سخت اقتصادی می شدیم.
وی ادامه داد : دولت یازدهم با شناسایی مشکلات توانست جلوی بحران اقتصادی کشور را بگیرد و قطار توسعه را به ریل اصلی برگرداند.
علوی تبار گفت : وظیفه دولت ها در جهان مدرن حل مشکلات اساسی کشور است و دولتی می تواند مشکلات اصلی کشور را رفع کند که دارای بینش و ترکیب خوب مدیریتی باشد.
وی افزود : نامزدهای انتخاباتی که شعار توزیع درآمد را در ایران سر می دهند ، باعث افزایش نرخ تورم و بیکاری می شوند و با کارشان نابرابری اقتصادی در جامعه بیشتر می شود.
او ادامه داد : دولت بعدی باید دولتی باشد که بتواند با کاهش نرخ بیکاری و تورم، نرخ رشد اقتصادی را افزایش دهد و با این کار از گسترش نابرابری های اجتماعی و اقتصادی جلوگیری کند.
این فعال سیاسی با بیان این مطلب که 30 درصد از اقتصاد کشورمان زیرزمینی است و عملکرد این بخش نیز در هیچ جا ثبت و ضبط نمی شود ، اظهار داشت : در دولت گذشته کسانی در دولت حضور داشتند که نماینده این بخش از اقتصاد کشور بودند و سیاست آنها نیز این بخش از اقتصادی را فربه کرد.
علوی تبار اضافه کرد : این گروهها همیشه مایل به وجود تنش و بحران در کشور هستند تا بتوانند در سایه بحران به قاچاق کالا بپردازند.
وی ادامه داد : ما مخالف نمایندگانی از اقتصاد کشور در دولت نیستیم ، ولی می خواهیم که این گروه فعالیت اقتصادی خود را شفاف سازی کنند.
این روزنامه نگار مشکلات آینده کشور را بیکاری، بیمه و بانکداری دانست و گفت که نامزدهای انتخاباتی باید برنامه های خود را برای رفع این مشکلات کشور بیان کنند.
علوی تبار افزود : دولتی می تواند بر این بحران ها غلبه کند که دیپلماسی قوی در داخل و خارج کشور داشته باشد و بتواند همدلی و اتحاد و انسجام را در داخل کشور حفظ کند.
وی ادامه داد : برخی از افراد می خواهند با برخی اظهارنظرهای خود امیدی را که در چند سال اخیر در داخل کشور ایجاد شده به یاس تبدیل کنند و با ملت مایوس و ناامید نمی توان مشکلات را رفع کرد.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** تنظیم کننده: حسن فلاحتی ** انتشاردهنده :
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.