ساخت راه دسترسی به بندر نوشهر یکی از طرح های مصوب سفرهای استانی دولت گذشته است که این طرح اگر چه اجرای آن طبق نیاز راهبردی و اساسی منطقه ضروری است ولی بنا به دلایلی از جمله عدم مطالعه صحیح و کارکارشناشی دقیق متاسفانه اجرای آن در ابتدای راه است.
سیاوش رضوانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ سازمان بنادر و دریانوردی برای اجرای این طرح حدود 30 میلیارد تومان در نظر گرفته است ولی تا زمانی که دیگر مسئولان نهادها از جمله شهرداری همکاری لازم را در انجام ، بخشی از کارها مانند آزاد سازی حریم و تملک واحدهای مسکونی محل اجرای این طرح با بندر نداشته باشند ، نمی توان دراین حوزه اقدامی کرد.
وی اظهارداشت :‌ سازمان بنادر و دریانوردی پی گیری های فراوانی برای اجرایی شدن این طرح داشته که می توان به برگزاری چندین نشست با حضور مسئولان کشوری و استانی در پایتخت کشور و حتی مرکز استان اشاره کرد و نکته مهم تر اینکه تاکنون 2 بار نیز وزیر راه و شهرسازی از محل اجرای این طرح بازدید کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت :‌ آخرین نشستی که در ماه های پایانی سال گذشته با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در نوشهر برگزار شد طبق مصوبه قرار شد تا شهرداری نسبت به آزاد سازی حریم و تملک واحدهای مسکونی موجود در مسیر اجرای این طرح با بندر همکاری و پشتیبانی لازم را داشته باشد ، اما با گذشت ماهها هنوز اقدامی دراین بخش صورت نگرفته است.
رضوانی افزود : براساس این مصوبه ، این راه از بلوار امام رضا (ع ) یعنی مسیر رفت و برگشت از سمت غربی به شرقی به صورت روگذر و زیرگذار به کمربندی نوشهر - چالوس متصل می شود.
به گزارش ایرنا ، برقراری ارتباط میان بندرخشک واقع در حاشیه کمربندی با بندر نوشهر، شتاب بخشی در فرآیند تخلیه و بارگیری کالا، رفع معضل ترافیک شهری، ساماندهی تریلرهای حامل بار در بندر خشک، رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال از جمله اهداف اجرای این طرح معرفی شده است.
همزمان با تصویب این طرح، ایجاد بندرخشک و ابلاغ قانون منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در سال 1390 اهمیت اجرایی شدن این طرح را به عنوان یکی از طرح های زیربنایی بندر دوچندان کرد.
اگرچه در آبان سال 89 اقداماتی برای اجرایی شدن این طرح صورت گرفت اما بنا به دلایلی از جمله به علت آسیب رساندن به گونه های ارزشمند بزرگترین باغ اکولوژی کشور و مشکلات زیست محیطی از ادامه آن جلوگیری به عمل آمد.
این راه دسترسی قرار بود پس از عبور از ضلع غربی باغ گیاه شناسی و بدون ایجاد مشکلات زیست محیطی و آسیب رساندن به گونه های ارزشمند این میراث طبیعی، به طول حدود یکهزار و 800 متر به بندر نوشهر متصل شود.
تلاش خبرنگار ایرنا به منظور گفت و گو با شهردار نوشهر برای دریافت آخرین اطلاعات و اقدامات انجام شده در این زمینه بی نتیجه ماند.
اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر قرار دارد .
خبرنگار:‌مهراب زکی پورکینجی **انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
7078 /1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.