به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های این هفته از نماز جمعه ساری افزود: جمهوری اسلامی ایران در بین همه نظام های مادی تنها نظام معنوی و دینی است و انتخابات نیز در این نظام طبعا باید ماهیت الهی داشته باشد.
وی به اخلاق مداری به عنوان سر لوحه انتخابات تاکید و تصریح کرد : متاسفانه به رغم رهنمودهای مکرر امام راحل ، رهبر معظم انقلاب و سایر بزرگان دین ، این نظام الهی به بد اخلاقی ها، دروغ، اختلاس و سایر فسادهای مالی آغشته شده است.
خطیب جمعه ساری با اشاره به ریشه قرآنی و روایی انتخابات ، گفت : هرگونه انتقاد از رقبای انتخاباتی باید به شرط ادب و پرهیز از دروغ پردازی صورت پذیرد.
او ادامه داد : ملت ایران اسلامی به یمن انقلاب اسلامی ، سیاسی ترین مردم جهان هستند و با توجه به توان بالا در تحلیل گری به خوبی می توانند در باره نامزدهای انتخاباتی و سایر مسئولان نظر دهند.
نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری با بیان اینکه با برگزاری انتخابات مردمی دست دشمنان را از کشور اسلامیمان کوتاه می کنیم ، گفت : حضور گسترده هم میهنان در دوره های پیشین انتخابات و سایر رویدادها اعم از راهپیمایی 22 بهمن، روز قدس و غیره مانع تجاوز و تعدی بد خواهان به کشور اسلامی شده است.
وی از ایران به عنوان امن ترین و مقتدر ترین کشور جهان یاد کرد و افزود : این امنیت و اقتدار تنها با تعامل مردم با نظام و رهنمودهای امام خمینی (ره) و رهبر عالیشان نظام مند صورت پذیرفت.
او با بیان اینکه مردم از امکانات و مقدورات اطلاع دارند ، گفت : نامزهای انتخاباتی وعده ای به مردم بدهند که توان انجامش را داشته باشند.
** جوان محوری
خطیب جمعه ساری همچنین از جوانان به عنوان سرمایه های ملی و معنوی کشور یاد کرد و گفت: متاسفانه تاکنون برای رفع مشکلات آنان اقدامات شایسته ای انجام نشده است.
وی با اشاره به اینکه گزارش ها و سخنرانی ها با مشکلات جامعه و وضعیت جوانان تفاوت دارد، افزود : دفاتر نمایندگی های ولی فقیه در استان ها بهترین مکان برای ارزیابی و پی بردن به این معضلات اجتماعی است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی مازندران ضمن تاسف از کثرت آمار طلاق ،گفت : وضعیت بد مالی و نداشتن امکانات اولیه برای ادامه یک زندگی خوب بیشترین علت جدایی جوانان در سال های نخست زندگی زناشویی است.
طبرسی افزود : برخی از مراجعه کنندگان به دفترم از ابتلا به افسردگی فرزندانشان به دلیل نداشتن شغل و عدم امکان ازدواج خبر می دهند.
او ادامه داد : شماری از جوانان نیز صاحب طرح، ایده و حتی مخترع دستگاهی بودند که به علت بی اعتنایی به توانمندهایشان جذب کشورهای بیگانه شدند.
خطیب جمعهساری نامگذاری میلاد خجسته حضرت علی اکبر (ع) به عنوان ' روز جوان ' را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت : با توجه به عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به جوانان، مسئولان نیز باید رسیدگی به وضعیت و رفع مشکلات آنان را در سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه ما خواهان دولت ' برنامه محور ' هستیم ، افزود : رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم ، ایجاد اشتغال و فراهم سازی برای زندگی مشترک جوانان می تواند بهترین اقدام دولت آتی باشد.
خبر نگار : زهره کرمی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7330/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.