آیت الله نورالله طبرسی روز پنجشنبه در همایش تخصصی وقف و حوزه های علمیه که در ساری برگزار شد ، افزود : در دوران قبل انقلاب کار خیر گذشتگانمان در وقف بخشی و یا تمامی اموالشان به یغما رفت و اکنون گرد فراموشی بر روی برخی آنها نشسته است .
وی ادامه داد :این مساله باعث شده تا در طول تاریخ وقف گاها مورد بی توجهی قرار بگیرد .
امام جمعه ساری ادامه داد : با وجود تمامی تعدی بر موقوفات اما این استان همچنان جز استان های پر تعداد موقوفات کشور به شمار می رود .
وی به تاکید و توصیه های ائمه به مقوله موقوفات اشاره کرد و افزود : واقفان با اهدای بخشی یا تمامی اموالشان برای برطرف کردن نیازهای جامعه پا به عرصه گذاشتند .
وی ادامه داد : واقفان با این کار نیک که انجام دادند برای همیشه نامشان به عنوان افراد خیر و نیکوکار در جامعه بعد از رفتنشان باقی مانده است .
وی داشتن پشتوانه های قانونی را برای احیا و صیانت موقوفات در جامعه ضروری دانست و ادامه داد : حفظ بقایای موقوفات باقیمانده به همکاری و همراهی بیشتر دستگاههای اجرایی مربوط می شود .
وی ادامه داد : در این برهه زمانی احیای موقوفات مازندران جدی گرفته شود و همگان با تلاش یکدیگر برای احیای نیت خیر واقفان گذشته را باید مورد نظر قرار داد .
مدیر حوزه های علمیه مازندران با موضوع 'نقش روحانیت در ترویج فرهنگ وقف ' گفت : هر کاری در دنیا بانی نداشته باشد مسائل آن بر زمین می ماند .
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری با اشاره به اینکه تبلیغ دین و معنویت نیز در جامعه برای خود بانی دارد و افزود : علما و روحانیون به عنوان مروجان تبلیغ دین در جامعه برای بقا این حرکت سازنده و اثر بخش پشتوانه های مادی آن را تامین وتلاش بکنند .
وی ادامه داد : حوزه های علمیه با پشتیبانی موقوفات متعلق به این مراکز دینی فعالیت دارند و طی سالها گسترش یافتند .
مدیر حوزه های علمیه مازندران از تعدد موقوفات برای فعالیت حوزه های علمیه و مدارس دینی در جامعه به عنوانی نشانی از تعلق خاطر گدشتگان به حفظ سرمایه های دینی و معنوی از طریق وقف نام برد .
وی ادامه داد : در این برهه زمانی می بایست علاوه بر احصا موقوفات گذشته ، تشویق به وقف های جدید را مورد تاکید قرار داد و حوزه های علمیه و مدارس دینی با داشتن پشتوانه های مالی فعالیتشان را پیش ببرند .
این همایش یک روزه با حضور ائمه جمعه و مدیران حوزه های علمیه مازندران برگزار شد و شناسایی موقوفات حوزه های علمیه استان در دستور کار قرار گرفت .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی **انتشار دهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.