مهران فرصت روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا دلیل واگذاری این دبیرخانه را به مازندران ناشی از رعایت ایمنی، بهداشت و محیط زیست درفعالیت های ساختمانی این خطه شمال کشور اعلام کرد.
وی پیشرو بودن مازندران در ایمنی کار را باعث کاهش 9 درصدی حوادث کار در مازندران برای سال 95 اعلام کرد.
طبق آمار پزشکی قانونی مازندران در سال گذشته 85 کارگر در حوادث ناشی از کار در مازندران جان خود را از دست دادند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت که روند کاهشی حوادث کار در این استان باید همچنان با رعایت ایمنی از سوی کارفرما و کارگران تداوم داشته باشد.
وی استفاده از تجهیزات ایمنی را در کارگاه های ساختمانی مهمترین راهکار برای کاهش حوادث کار دانست و افزود : در شرایط فعلی با وجود تجهیز شدن در اکثرکارگاه های ساختمانی ، کارگران رغبت کمتری برای استفاده از این تجهیزات دارند که این کار نیاز به فعالیت فرهنگی دارد.
این مسوول بیمه مسوولیت مدنی و بیمه کارگران ساختمانی را از دیگر کارهای مهم در راستای حمایت از کارگران ساختمانی بیان کرد و اظهارداشت : تاکنون در این استان 43 هزار کارگر ساختمانی از بیمه برخوردار شدند که 30 هزار نفر در سال های اخیر بیمه شدند.
در مازندران حدود 30 هزار مهندس و 60 هزار کارگر ساختمانی فعالیت دارند که در سال گذشته حدود 5 میلیون متر مربع فعالیت ساختمانی در این استان انجام شد که در مقایسه با سال قبل از آن حدود 10 درصد بیشتر شد.
پیشرو بودن مازندران در اجرای برنامه اچ اس ای در کارگاه ها باعث شده تا نخستین کنفرانس ملی ایمنی، بهداشت و محیط زیست سال گذشته به میزبانی این استان و با حضورمعاون وزیر راه و شهرسازی در محمودآباد برگزار شود.
خبرنگار: حسین فلاحتی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.