سیداحمد سعیدی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : با وجود فرا نرسیدن موعدقانونی تبلیغات انتخابات، برخی نشریات و شبکه های اجتماعی هر چند غیرمستقیم تبلیغ نامزد خاصی را می کنند که این امر از مصادیق فعالیت انتخاباتی پیش از موعد قانونی است و دادستانی به عنوان مدعی العموم این موضوع را رسیدگی می کند.
وی فضای مجازی را محیط و بستری مناسب برای ارتکاب جرایم دانست و گفت : دسترسی آسان، ارزان بودن، ناشناختگی و جذابیت باعث شده تا انواع جرایم در این بستر زیاد شود.
دادستان عمومی وانقلاب رامسر اظهار داشت : منتشر کنندگان مطالب در فضای مجازی باید دقت داشته باشند تا هر آنچه را که بدستشان می رسد را منتشر نکنند.
سعیدی تاکید کرد : در فعالیت های خبری و شبکه های اجتماعی مراقب باشیم تا مشمول عناوین مجرمانه نباشیم.
فرماندار شهرستان رامسر هم در این گفت و گو تاکید کرد : انتخابات بر اساس مر قانون برگزار می شود و همه مجریان انتخابات بدنبال مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای هستند.
محمد آزاد افزود : مدیران گروهها و کانال ها در شبکه های اجتماعی باید ضمن نظارت دقیق با ایجاد فضاهای امیدآفرین به ایجاد فضای پرشور کمک نمایند.
وی ادامه داد: مدیران و ادمین های فضای مجازی مطالبی منتشر نکنند که انتخابات را تحت الشعاع قرار دهد بلکه باید با انتشار مطالبی درست بدنبال ایجاد شور و نشاط وحضور حداکثری مردم در انتخابات باشند.
فرماندار رامسر تاکید کرد : انتشار هر گونه مطالب خلاف واقع در کانال های اجتماعی نه تنها شایسته نیست بلکه قابل پیگیری است.
این نشست مطبوعاتی به منظور آشنایی خبرنگاران و مسئولان کانال های خبری توسط کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات انتخابات فرمانداری رامسر و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
بر اساس بند 11 ماده 62 آئین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی ، تبلیغات زودهنگام نامزدها در رسانه ها و فضاهای مجازی ممنوع است .
برابر قانون نامزدها می توانند طبق دستورالعمل ماده 61 و 62 قانون اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی در مدت هفت روز یعنی از 21 تا 28 اردیبهشت ماه تا 24 ساعت قبل از آغاز رای گیری تبلیغ کنند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود و در مازندران نیز مردم برای انتخاب هفت هزار و 735 عضو شورای شهر و روستا دراین روز پای صندوق های اخذ رای می روند.
خبرنگار : عباس احمدی ماچیانی **انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
/1602/7515/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.