به گزارش خبرنگار ایرنا ، یکی از رزمندگان دفاع مقدس در این مراسم گفت : برپایی یادواره در زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه در بین نسل جوان نقش اثر بخشی دارد.
سردار حاج حسین یکتا افزود : شهدا تربیت شده فرهنگ و مکتب اهل بیت و پیرو ولی فقیه زمان امام خمینی بوده اند.
وی ادامه داد: به گفته امام خمینی در رابطه با شهدا ، سال ها باید بگذرد تا جایگاه شهیدان معلوم شود ؛ زیرا تربت و مقام پاک شهدا تا قیامت دارالشفاء عالمان و دلسوختگان است.
این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا کسانی بوده اند که هشت سال در پشت خاک ریزها گیر کرده بودند ، گفت : همگان باید بدانند که قطره ای از خون شهدا هدر نرفته است و همچنان یاد و نام امام خمینی و شهدا در دل ها طنین انداز است.
یکتا با اشاره به اینکه کار شهدای ما به عالم بالا وصل است ، افزود : امروز با برپایی یادواره های شهدا و حضور حداکثری مردم در این یادواره ها ، ما حاکمیت شهدا را بر دل ها می بینیم و آن کسانی که امیدها بسته بودند تا کار انقلاب ما را تمام کنند نا امید شده اند.
وی گفت : فتنه گران همیشه در حال نقشه کشیدن بوده اند ، به طوری که در سال 60 در هشت ماه منافقین 17 هزار نفر را به شهادت رسانده اند ، اما سربازان انقلابی هیچ گاه از صحنه ها عقب نرفته اند و کار انقلاب را به جلو برده اند تا نقشه های دشمن خنثی شود.
این رزمنده دفاع مقدس افزود : حتی امروز هم می بینیم که جوانان ما بچه های شیعه در مرز های بیت المقدس در حال دفاع از این مرز و بوم هستند ، و باید بگوییم که اسرائیل تمام شده است .
یکتا با بیان اینکه این انقلاب اسلامی را تا به امروز مجاهدین فی سبیل الله جلو برده اند ، گفت که حتی امروزه در آن طرف مرز و بوم افرادی را می بینیم که کشته مرده شهدای ما هستند و برای خاک شهیدان به مرز شلمچه می آیند.
وی افزود : این عوامل باعث شده تا امروزه انقلاب ما به یک نقطه مهم برسد ، انقلابی که چشم همه عالم به ان دوخته شده است و ترسی را در دل دشمن ایجاد کرده است و این ها همه به خاطر خون شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است.
شهید محمد بلباسی از قائم‌شهر، شهید علی جمشیدی از نور، شهیدرضا حاجی‌زاده از آمل، شهید حسن رجایی‌فر از بابل، شهید سید رضا طاهر از بابل، شهید سیدجواد اسدی از ساری، شهید سعید کمالی از میاندرود، شهید محمود دادمهر از ساری، شهید علیرضا بربری از بابلسر، شهید علی عابدینی از فریدونکنار، شهید حسین مشتاقی از نکا، شهید رحیم کابلی از بهشهر و شهید یدالله قنبری از بهشهر ، 13 شهید مدافع حرم هستند که اواسط اردیبهشت سال گذشته در منطقه خان طومان سوریه به دست تکفیری ها به شهادت رسیدند.
شهید محمد بلباسی 15 فروردین ماه سال 95 برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به سوریه اعزام شده بود که در 16 اردیبهشت ماه سال گذشته به دست گروهای تکفیری هنگام اتش بس در خان طومان به شهادت رسید.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.