ربیع فلاح روز چهارشنبه در نشست تشکل های جامعه کارگری مازندران افزود : با وجود تمامی تنگناها ، دولت تدبیر و امید در کنار رفع مشکلات واحدهای تولیدی فعال مازندران ، توسعه و ایجاد واحدهای تولیدی جدید در بخش های مختلف از جمله صنایع را هم به صورت جدی دنبال کرد.
وی با تاکید بر این که برای رفع موانع پیش روی فعالیت واحدهای تولیدی مازندران اقدامات موثری صورت گرفته است ، ادامه داد : در سال 1394 برای این منظور ستاد رفع موانع تولید تشکیل شد و سال گذشته هم دولت مبلغ کلانی در قالب بسته حمایتی رونق تولید برای این کار اختصاص داد.
استاندار مازندران به وجود انباشت مطالبات قطعه سازان به عنوان بخشی از مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی استان نام برد و گفت : از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و تلاش برای رفع این مسائل ، اکنون علاوه بر رفع این مشکلات حتی زمینه راه اندازی واحدهای جدید قطعه سازی دراستان نیز فراهم شده است .
وی افزود : تاکنون مشکلات یکهزار و 93 واحد کشاورزی ، خدماتی و صنعتی مازندران در زمینه تامین سرمایه در گردش ، بدهی های مالیاتی ، بانکی و تامین اجتماعی با پرداخت تسهیلات بسته رونق تولید رفع شده است .
فلاح گفت : در 2 سال اخیر هشت هزار و 750 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی ، خدماتی و کشاورزی مازندران برای کمک به حفظ ، افزایش و فروش تولیدات پرداخت شده است .
وی با اظهار این که بعضی از از واحدهای تولیدی هم در دولت یازدهم تعطیل شدند ، افزود : بدون انکار این موضوع اما این ادعا را داریم که توقف ها در مقایسه با فعالیت بنگاههای جدید و بازگشت تعداد زیادی از بنگاههای در حال ورشکستگی به چرخه تولید در این دولت ، بسیار کم بوده است .
استاندار مازندران گفت : در زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ، 28 درصد واحدهای صنعتی مازندران تعطیل بود که تمامی اقدامات تلاشی برای احیای این واحدها انجام شد .
** ایجاد 30 هزار شغل خانگی در مازندران
وی همچنین به ایجاد 30 هزار شغل خانگی در 2 سال اخیر به عنوان بخشی از اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم برای اشتغالزایی نام برد و ادامه داد : با ایجاد این نوع مشاغل زمینه کسب و کار و درآمد برای اقشارکم درآمد زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد فراهم شد .
استاندار مازندران تاکید کرد : تا وقتی یک واحد تولیدی تعطیل در استان وجود داشته باشد به عنوان مسئول در این دولت خود را بدهکار و موظف به رفع این مشکلات می دانم .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.