به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' جاسم ابومحمد ' شامگاه پنجشنبه در نخستین همایش تجلیل از خادمان و خیرین پیاده روی اربعین حسینی مازندران در بابل افزود : استان کربلا تاکنون با استان های خراسان رضوی و تهران توافق نامه همکاری امضاء کرده است.
وی ادامه داد : امیدواریم در سفری که استاندار کربلا به مازندران خواهد داشت ، مقدمات انعقاد توافق نامه همکاری با این استان که دارای ظرفیت خوبی است ، انجام گیرد.
معاون استاندار کربلا گفت : در اربعین سال گذشته سه میلیون ایرانی وارد عراق شدند و توانستند به زیارت سرور و سالار شهیدان بروند.
وی افزود : در مجموع در اربعین سال گذشته 20 میلیون زائر از 70 کشور دنیا وارد عراق شدند و به لطف خدا بدون اینکه کمترین مشکل امنیتی ایجاد شود ، مراسم اربعین را برگزار کردند.
ابومحمد گفت : عربستان با تمام امکاناتی که در اختیار دارد و همچنین هزینه 15 میلیارد دلاری را که از 2 میلیون حجاج دریافت می کند ، نمی تواند امنیتشان را برقرار کند و هرساله شاهد حوادث دلخراشی در مناسک حج هستیم .
وی افزود : این در حالی است که عراق در مراسم اربعین سال گذشته میزبان 20 میلیون زائر بود و کل هزینه آن یک میلیارد دلار بوده است و خوشبختانه به خوبی و با کمترین حوادث مراسم انجام شد.
معاون استاندار کربلا با قدردانی از موکب داران ایرانی به خصوص مازندران که موکبشان را در کربلا برپا کردند، بیان کرد : این افراد هیچ فرقی بین زوار ایرانی و دیگر کشورها قائل نبودند و نه تنها به ایرانیان خدمت رسانی می کردند ، بلکه به کشورهای دیگر خدمات می دادند.
وی افزود : متاسفانه در دوران حکومت بعثی ها شیعیان نمی توانستند براحتی عرض ارادتی محضر شهدای دشت کربلا داشته باشند ، ولی امروزه براحتی از سراسر دنیا برای زیارت مرقد منور امام حسین(ع) وارد عراق می شوند.
بر اساس آمارهای رسمی ، 43 هزار نفر مازندرانی دلباخته آل الله اربعین پارسال به عراق عزیمت کردند.
مازندرانی ها همچنین اربعین سال گذشته 10 ایستگاه پذیرایی و اسکان در کربلا و 4 ایستگاه در نجف برپا و روزانه از 30 هزار زائر در کربلای معلی و سه هزار زائر در سه راهی کوت پذیرایی کردند .
مسئولان مازندران اعلام کرده اند که با توجه به خیل مشتاقان و ارادتمندان به خاندان اهل بیت (ع) قرار است در کربلا معلی حسینیه مازندرانی ها را احداث کنند.
عراق بویژه استان کربلا درحال حاضر مقصد بخشی از کالاهای صادراتی استان مازندران است .
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.