سردار محمد شرفی روز چهارشنبه در حاشیه همایش کلانتری ها و پاسگاه های نیروی انتظامی مازندران در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سند آمایش بازرسی با هدف جلوگیری و مبارزه مقتدرانه پلیس با قاچاق کالا و ارز و در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری مبنی بر تولید و اشتغال است.
وی با بیان اینکه ناجا پارسال با تلاش شبانه روزی توانست در کشف کالای قاچاق و ارز به لحاظ ارزشی تا 50درصد نسبت به سال 94 بیشتر کشفیات داشته باشد، خاطر نشان کرد: به طور یقین با تهیه سند آمایش ایستگاه بازرسی و عملیاتی شدن آن ،نیروی انتظامی کمک بزرگی را در جهت تولید و اشتغال می کند.
آمایش هر چیزی به معنی یافتن بهترین محل و یا ساماندهی آن به منظور استفاده حداکثری از آن چیز است.
شرفی در بخش دیگری به اهمیت برگزاری انتخابات سالم رئیس جمهوری و شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: تامین امنیت کامل برای برگزاری یک انتخابات سالم در محیطی امن و آرام نخستین ماموریت ناجا در سال جاری است.
وی با بیان اینکه ستاد انتخابات در ناجا شکل گرفته است، گفت: وظایف و ماموریت تمامی نیروهای ناجا در بخش های مختلف برای برگزاری انتخابات مشخص شد و همچنین تجهیزات و امکانات آن نیز فراهم شده است.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه مقام معظم رهبری کارنامه این پلیس را در سال گذشته قابل قبول دانست و گفت: پارسال در سرقت ،سرقت های مسلحانه و در سرقت به عنف به ترتیب سه، هشت و پنج درصد کاهش نسبت به سال 94 داشته ایم.
وی به اهمیت افزایش توان پلیس در مقوله پیشگیری اشاره کرد و گفت : در همین راستا امسال طرح ایجاد ،اصلاح و باز سازی 92 رده پاسگاه و کلانتری درکشور انجام می شود.
شرفی گفت: سیاستگذاری امسال ناجا در هماهنگی بین دستگاهی جهت تذکر بدون تعارف نسبت به اجرای صحیح مسئولیت هاو هماهنگی درون سازمانی برای یکپارچه سازی منابع مالی با هدف تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری است.
شرفی اضافه کرد: تقویت توان انتظامی و دفاعی، ادامه فعالیت آموزشی، رسیدگی به معیشت کارکنان و تسریع در ارائه خدمات انتظامی به مردم و پاسخ به هنگام به امداد‌خواهی آنان نیز از اولویت‌های ماموریتی مورد اشاره پلیس پیشگیری ناجا در سال 96 است.
** مصالحه 70درصدی مراجعان به مراکز مشاوره ای نیروی انتظامی کشور
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر حوزه مشاروه در 700کلانتری و پاسگاه های کشور فعال است، گفت: پارسال با دخالت و میانجیگری مشاوران نیروی انتظامی 70 درصد پرونده های آسیب های اجتماعی شامل اختلافات خانوادگی ، مصرف مواد مخدر ،مشکلات اجتماعی از جمله طلاق به سازش و مصالحه تبدیل شد.
وی با اشاره به اینکه امسال تعداد مراکز مشاوره ای نیروی انتظامی در یک هزار پاسگاه و کلانتری کشور توسعه می یابد، گفت: با انجام مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی ،ضمن رفع مشکل از تشکیل پرونده قضایی نیز جلوگیری می شود.
همایش یک روزه کلانتری ها و پاسگاه های نیروی انتظامی مازندران با هدف اهمیت برگزاری انتخابات سالم و ماموریت نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت و همچنین توجه به شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال با اجرای ماموریت مبارزه با قاچاق کلا و ارز با حضور فرماندهای ستادی انتظامی استان ،فرماندهان نیروی انتظامی شهرستان ها ،فرماندهان و روسای کلانتری ها و پاسگاه ها برگزار شد.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی** انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.