به گزارش خبرنگارایرنا،این روزها با اتمام بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هیات اجرایی به خصوص شهرهای بزرگ و مشخص شدن چهره های مشهورومعروف حاضردراین رقابت ها، احزاب و گروه های سیاسی مازندران را بر آن داشت تا پیش از پایان بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی رئیس جمهوری تکلیف نامزدهای حزبی خود را دراین نهاد مشخص کنند.
اگرچه اکثر این احزاب و گروه های سیاسی بر کارکرد غیرسیاسی اعضای شورای اسلامی شهر و روستا تاکید دارند، ولی بازهم به بهانه نظم دهی به کارهای شورایی و انتخاب نیروی قدر وتوانمند در مدیریت شهری پا را به این بخش نیز گذاشتند.
در استان مازندران حدود40 حزب وگروه سیاسی دارای پروانه فعالیت استانی ونمایندگان احزاب ملی در قالب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ( اصلاح طلبان و اعتدالگرا)و جبهه مردم نیروهای انقلاب( اصولگراها) فعال هستند که به طور محسوس و نامحسوس با تشکیل شوراهای سیاستگذاری در شهرستان در حال یارگیری هستند.
دراستان مازندران برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 17 هزار 662 داوطلب نامزدی درگردونه رقابت حضور دارند که حدود 2 هزار نفرشان برای عضویت در شوراهای شهر نامنویسی کردند.
رئیس شورای سیاستگذاری جبهه اصلاحات مازندران گفت که برای ورود به انتخابات شورا ها در شهرهای این استان و معرفی چهره ها موثر و کارآمد به مردم این تشکل سیاسی درتمام 22 شهرستان تشکیل شد.
مهدی احمدی فولادی به خبرنگارایرنا افزود : این شورا افراد توانمند را شناسایی و پس از پایان بررسی صلاحیت ها از بین این تایید شده،به تعداد کرسی شورای شهرنامزد به مردم معرفی می کند.
وی هدف اصلی ازحضور احزاب و گروه های سیاسی را درانتخابات شوراها معرفی نیروهای توانمند به مردم عنوان کرد.
رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب مازندران گفت که این گروه سیاسی صرفا درقالب مشاوره به مردم در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا شرکت می کند.
شکرالله رضازاده شرمه در گفت و گو با خبرنگارایرنا دلیل کم سو شدن حضور این تشکل نوپا اصولگرایان را در انتخابات شوراها به دلیل ذهنیت این تشکل مبنی بر سوق پیدا نکردن شوراها به سمت فعالیت سیاسی اعلام کرد.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره رئیس جمهوری 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود و مردم مازندران از بین 17 هزار و 662 داوطلب نامزدی انتخابات هفت هزار و 700 نفر را برای عضو اصلی شوراها انتخاب می کنند.
گزارشگر: حسین فلاحتی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.