علی طهماسبی- روز جمعه بود و وارد روستای آهنگرکلای بزرگ از توابع بخش گتاب واقع در شهرستان بابل شدیم . خیابان محل پر از خلوت بود به طوری که به ندرت آدمی در رفت و آمد بود. نزدیک ساختمان دهیاری شدیم ؛ درب ساختمان باز بود از پله ها به طور سرزده بالا رفتیم . کمی برایمان عجیب بود که در یک روز تعطیل درب این نهاد روستایی گشوده است. به اتاق مورد نظرمان رسیدیم که دمحمدرضا جعفری نیا ،دهیار روستای آهنگرکلای بزرگ -مسئولی خستگی ناپذیری که تعطیلی برایش معنا ندارد -را در حال پاسخگویی به ارباب رجوع دیدیم؛ پس از اتمام کارش با  ارباب رجوع باوی   به گفتگو نشستیم.

جعفری نیا  در آغاز این گفتگو به معرفی روستای خود پرداخت و گفت: روستای آهنگرکلا بزرگ دارای 1500 خانوار می باشد و جمعیتی بالغ بر 3800 نفر را در دل خود جای داده است که شغل اکثریت مردم این روستا دامپروری و کشاورزی می باشد.

محمدرضا جعفری نیا با اشاره به اینکه آهنگرکلا بزرگ خود را برای شهر شدن در آینده نزدیک آماده میکند، اظهار کرد: در سال 90 طی بخشنامه ای اعلام شد « روستاهای بالای 3000 نفر شهر میشوند »؛ از این رو تمام مراحل برای تغییر فضای این روستا به شهر از سوی دهیاری به انجام رسیده است .
وی ادامه داد: مصوبه اجرایی شدن روستای آهنگرکلا بزرگ به شهر به همراه 10 روستای دیگر شهرستان بابل در هیئت دولت می باشد و ما همچنان منتظر به تصویب رسیدن این طرح هستیم که با انجام آن، تحول و پیشرفت قابل توجهی در آهنگرکلا به وقوع خواهد پیوست.

عملکرد  دهیاری آهنگرکلا بزرگ برای رفاه حال مردم روستا در طی این 14سال(سه دوره متولی) مسئولیت 

دهیار آهنگرکلا بزرگ با بیان اینکه به منظور ترمیم جاده روستا، اجرای روکش آسفالت بر روی جاده های اصلی آهنگرکلا به طول 9200 کیلومتر و با اعتبار یک میلیارد تومان انجام گرفت، گفت: 380 میلیون تومان از اعتبارات این پروژه توسط سوی دهیاری آهنگر کلا بزرگ تامین گردید.
جعفری نیا بازگشایی معابر و عقب نشینی در مجاورت جاده را نیز از دیگر تهمیدات دهیاری آهنگرکلا بزرگ دانست و تصریح کرد: به منظور اجرای طرح هادی 4کیلومتر عقب نشینی در خیابان های اصلی این روستا انجام گرفته است که این موضوع برای خیابان های فرعی نیز در دستور کارمان قرار دارد.
وی افزود: در راستای بازگشایی معابر حدود 50درصد از کار با هزینه ای بالغ بر230 میلیون به اتمام رسیده است و مابقی عملیات بازگشایی نیز در حال انجام می باشد.
این مسئول نقش خیرین در بازگشایی معابر را مهم تلقی و عنوان کرد: نیمی از هزینه ی بازگشایی معابر در روستای آهنگرکلای بزرگ توسط خیرین انجام شده که با اهدای تسهیلات و پرداخت وام به دهیاری لطف بزرگی به مردم این روستا نموده اند که جای تقدیر دارد.
دهیار آهنگرکلا بزرگ با نگاه ویژه به جوانان این روستا از ارزشمندترین عملکرد این دهیاری پرده برداشت و گفت: سالن ورزشی روستای آهنگر کلا بزرگ در روزهای افتتاح خود به سر میبرد که هزینه بخش اداری این سالن شامل رختکن، سالن کشتی و سرویس بهداشتی آن به مبلغ 140 میلیون تومان توسط دهیاری پرداخت شده است.
وی یادآور شد:احداث این سالن از سال 91 آغاز گردید که زمین این سالن به متراژ 2500متر توسط دهیاری آهنگرکلا خریداری شده است.
جعفری نیا از احداث زمین چمن مصنوعی خبر داد و گفت: زمین این پروژه توسط دهیاری خریداری شده و پیشنهاد ساخت آن را نیز به اداره ورزش و جوانان ارائه داده ایم.
از اقدام جالب توجه این دهیاری میتوان به هفته درخت کاری اشاره داشت: دهیاری روستای آهنگرکلا بزرگ در هفته درخت کاری،تعدادی از دانش آموزان روستا را در امر طبیعت دوستانه شریک کرد به اینگونه که با دادن 10 درخت به هر دانش آموز، آنها را به کاشت درخت در حاشیه خیابان های روستا تشویق نمود.

دهیار آهنگرکلا بزرگ با اشاره به خرید یک ماشین زباله کش 6 تنی برای جمع آوری زباله روستا، گفت: با خرید این زباله کش جمع آوری زباله در آهنگر کلا به طور منظم و هفته ای 2 بار انجام میشود ؛ گفتنی است دهیاری آهنگرکلا با عقد قراردادی با روستاهای دونه سر، شیرسوار، گلچوب و ... جمع آوری زباله روستاهای مذکور را نیز بر عهده گرفت.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا محلی برای جمع آوری و دفن زباله در نظر گرفته شده است؟ اظهار کرد: در حال حاضر محل دفن زباله های این روستا در آنجلسی واقع در بندپی شرقی شهرستان بابل می باشد اما دهیاری آهنگرکلا درتلاش برای خریداری زمینی در شعاع 1کلیومتری از مناطق مسکونی است تا دفن و تفکیک زباله های جمع آوری شده در آن به درست ترین شکل و با نظارت دهیاری انجام شود.
جعفری نیا از اقدامات خود در سال جدید نیز پرده برداشت و گفت:در سال جدید اجرا عقب نشینی و بازگشایی معابر را در دستور کار خود قرار دادیم تا کلیه جاده های این روستا به عرض استاندارد برسند که مردم شریف این روستا در رفت و آمد های روزمره خود به مشکل نخورند.
دهیار آهنگرکلا از عمده مشکلات روستا را عدم وجود منبع تصیفه آب شرب روستا و عدم تعویض سیم های برق فرسوده دانست و گفت: با وجود اینکه سالانه سه الی چهار ترانس در روستا نصب میشود اما کماکان قطعی برق در روستا ادامه دار است چرا که سیم های برق این روستا کاملا فرسوده شده اند لذا از مسئولین ذی ربط تقاضا دارم به این موضوع رسیدگی نمایند.
در انتهای گفتگو همین که خبرنگار ما از مشارکت و نقش شوراهای این روستا در فعالیت های روستا سوال پرسید؛ دهیار آهنگر کلا سفره دل خود را باز و از برخی شورا های این روستا گله کرد: متاسفانه بیشترین سنگ اندازی ها در حین اجرای طرح های خدماتی و عمرانی از سوی برخی شوراهای این روستا می باشد که حتی بعضا به خاطر این سنگ اندازی ها پروژه ای نیمه تمام رها شد؛ این اختلافات به قوت خود باقی است تا زمانی که شوراها از شرح وظایف خود آگاه و مطلع شوند. بنده از تاریخ ورود به این سمت تا همین لحظه در چارچوب قانون راه رفته ام و فعالیت کردم و تنها هدفم خدمت به مردم شریف و فهیم روستای آهنگرکلا بزرگ می باشد این درحالیست که چند تن ازاعضای شورا تنها هدفشان لغزش بنده است تا مجموعه دهیاری را به چالش بکشند.بی شک این عمل تنها و تنها به مردم روستا آسیب میزند و دودش در چشم اهالی خواهد رفت. امید به اینکه آرمان نمایندگان مردم روستا خدمت باشد نه قدرت.

 

 

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 610093
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.