علی غلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا این تعداد بازدید از دوم تا 13 فروردین سال جاری صورت گرفته است.
در تعطیلات نوروزی سال گذشته تعداد 62 هزار مسافر و گردشگر از این مجتمع فرهنگی و موزه ای رامسر بازدید کرده بودند.
وی با اشاره به افزایش بیش از 20 درصدی شمار بازدید کنندگان از این مجموعه گفت : پس از افتتاح نخستین موزه تخصصی عاج فیل خاورمیانه در اواخر سال گذشته ، استقبال گردشگران از این مجموعه افزایش یافته است بطوری که بخش عمده ای از مسافران از 2 موزه عاجل فیل و کاخ موزه این مجموعه بازدید کردند.
موزه عاجل فیل در ساختمان قدیمی این مجموعه که در زمینی به مساحت حدود چهار هزار و 500 مترمربع و با زیر بنای 578 متر مربع در 2 طبقه ساخته شده بود اواخر سال گذشته افتتاح شد.
این موزه اولین موزه تخصصی عاج در منطقه غرب آسیاست که آثار بسیار شاخص هنرمندان را در زمینه تراشکاری بر روی عاج فیل به نمایش گذاشته است.
در این مجموعه 300 اثر ارزشمند و کم نظیر ساخته شده از عاج فیل توسط هنرمندان شرق و جنوب شرقی قاره آسیا و قاره آفریقا را در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر در سال 1316 هجری شمسی به دستور پهلوی اول به عنوان استراحتگاه سلطنتی در زمین شش هکتاری بنا شد که با احیای بناهای دیگر و اضافه شدن موزه های عاج ایران، مردم شناسی شمال ایران و باغ بامبو و چشمه قدیمی موزه و حمام قدیم به 12 هکتار افزایش یافت و بیش از یک هزارشی و اثر موزه ای در آن نگهداری می شود.
علاوه بر موزه ها ، محوطه این مجتمع با داشتن گونه های مختلف گیاهان از ادوار و کشورهای مختلف یکی از باغ های زیبا و دیدنی این منطقه به شمار می رود.
سال گذشته 400 هزار نفر از این موزه بازید کردند که حدود 40 هزار گردشگر خارجی بودند.
خبرنگار : عباس احمدی ماچیانی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1899/1602/7515/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.