سید علی اصغر موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد یک میلیون و 500 هزار گردشگر داخلی و خارجی از 26 اسفند سال گذشته تا 14 فرورودین امسال در چالوس اقامت در شب داشتند.
وی گفت : اقامت این تعداد مسافر و گردشگر در چالوس نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد رشد داشته است و چالوس بعد از شهرستان های بابلسر و نوشهر در رتبه سوم قرار دارد.
دبیر ستاد تسهیلات سفر شهرستان چالوس افزود : از این تعداد مسافر و گردشگر یک میلیون و 169 هزار نفر از جاذبه های مختلف گردشگری این شهرستان بازدید کردند.
موسوی با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی امسال 968 هزار نفر از مجتمع تفریحی گردشگری نمک آبرود چالوس دیدن کردند ، گفت : مجتمع تفریحی و گردشگری نمک آبرود بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داده است.
وی خاطرنشان کرد: این مجتمع تفریحی و گردشگری دارای باشگاه تیراندازی، تفرجگاه ساحلی، 2 خط تله کابین، رستوران و آبشار، زیپ لاین، سورتمه سواری، سینما 6 بعدی، کارتینگ، آکوالیون ( نمایش شیر دریایی )،مجموعه پروازی، نمایشگاه حیوانات،پارک تفریحی،پیست دوچرخه سواری بانوان و پینت بال است.
موسوی ادامه داد : 5 هزار بروشور چهل صفحه ای جهت معرفی مکان های تاریخی و اقامتی چالوس در نوروز امسال در اختیار گردشگران و مسافران قرار گرفت و پنج واحد اقامتی بوم گردی نیز از استقبال خوب گردشگران برخوردار بود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چالوس افزود: ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی و غیر رسمی در نوروز امسال در شهرستان چالوس 90 درصد بوده است.
وی گفت: در نوروز امسال 500 مورد بازدید نظارتی و تشویقی از تمامی واحدهای گردشگری و خدماتی شهرستان انجام گرفت و 44 واحد مورد تشویق و به 27 واحد نیز تذکر، اخطار داده شد.
شهرستان چالوس با 17 واحد اقامتی با یک هزار و 719 تخت، 120 واحد پذیرایی در کندوان و کناره، 25 مرکز اطلاع رسانی، پنج دفتر مسافرتی و حدود چهار هزار خانه مسافر استیجاری، به همراه 37 مدرسه و 212 کلاس نوروز امسال میزبان گردشگران بود.
شهرستان چالوس با جمعیت ‎ 150هزار نفر و بیش از ‎ 100روستا علاوه بر داشتن سابقه تاریخی به خاطر سرسبزی و زیبایی به عقیق همیشه سبز مشهور است .جاذبه های مهم گردشگری این شهر کاخ چایخواران، کاخ اجابیت، دریاچه ولشت، پارک جنگلی فین، تله کابین نمک آبرود و هتل استقلال خزر است.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1899/1295/ 1602/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.