به گزارش خبرنگار ایرنا ، علیرضا یونسی روز سه شنبه در جلسه معارفه فرماندار جدید شهرستان سیمرغ افزود : به یمن سرمایه گذاری کلان و توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مازندران ، این استان در سه سال و نیم گذشته شاهد پیشرفت های فراوان در همه بخش ها از جمله پوشش اینترنتی بوده است .
وی گفت : دولت یازدهم تاکنون نزدیک به یکهزار میلیارد تومان در حوزه زیرساخت اینترنت و فضای ارتباطی در مازندران با کمک بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده است که از این حیث پس از تهران از جمله استان های سرآمد کشور هستیم .
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با تشریح تمهیدات اندیشیده شده برای انتخابات پرشور ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در استان ، گفت : ثبت نام داوطلبان نامزدی شوراهای اسلامی در مازندران نشان داد که مردم استان این بار هم مشارکت بالائی در سرنوشت سیاسی خود خواهند داشت .
وی توضیح داد : برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آمار داوطلبانی که ثبت نام کرده اند ، حدود 2 درصد بیشتر از دوره قبل است .
یونسی استقبال افراد با تحصیلات بالا برای خدمت در شوراهای اسلامی شهر و روستا را از ویژگی ها مهم این دوره از انتخابات برشمرد و گفت : آمار داوطلبانی که سواد خواندن و نوشتن دارند در این دوره نسبت به دوره قبل 3.2 کاهش یافت و در عوض یکهزار و 45 نفر با مدارک بالای دانشگاهی ثبت نام کردند که افزایش حدود 90 درصدی دارد.
وی استقبال زنان به عنوان داوطلب نامزدی شوراها را از دیگر ویژگی های مهم انتخاباتی در مازندران برشمرد و افزود : در این دوره 22 دواطلب زن بیشتر از انتخابات قبلی شوراها در مازندران نامزد شده اند.
رئیس ستاد انتخابات مازندران همچنین از کاهش تعداد روستاهای فاقد شورا در استان هم در این دوره خبر داد و گفت که تعداد روستاهایی که در دوره قبل فاقد شورا بودند 45 روستا بود که در این دوره به کمتر از نصف کاهش یافت.
** پاکدستی مجریان انتخاباتی دولت یازدهم
معاون سیاسی استاندار مازندران افزایش مشارکت در ثبت نام شوراها را مقدمه مشارکت گسترده مردم در انتخابات پیش رو دانست و علت آن را اعتماد رای دهندگان به امانت داری دولت و همچنین عمل به وعده های داده شده اعلام کرد.
وی گفت : در استان مازندران ما در اسفند 94 شاهد برگزاری باشکوه ترین انتخابات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بودیم به گونه ای که حتی در یک صندوق رای یک برگ رای باطل نشد .
یونسی افزود : با وجود اعتراضات بعضی از نامزدها ، بازشماری تعدادی از صندوق ها انجام شد که حتی در یک حوزه انتخابیه اختلاف جا به جایی آرا نداشتیم و هیچ یک از صندوق ها باطل نشد و این نشان دهنده پاکدستی مجریان و ناظرین انتخابات در مازندران است .
** عمل به وعده ها ، رمز اقبال مردم به دولت اعتدال
معاون سیاسی استاندار مازندران همچنین به تلاش های همه جانبه دولت تدبیر و امید برای عمل کردن به وعده های انتخاباتی خود اشاره کرد و اظهار داشت : از جمله این وعده ها به کارگیری افراد شایسته و مجرب و چشم پاک و دست پاک ، کارآمد و خردمند در سیستم مدیریتی و همچنین حکمرانی کردن به شیوه ای بود که هم چرخ سانتریفیوژها و هم چرخ زندگی مردم باهم بچرخند .
وی افزود : دولت در این زمینه حقیقتاً به وعده خود عمل کرد و به جای تقابل با دنیا با آنها تعامل کرد و قطعنامه های ناجوانمردانه را با حمایت های مقام معظم رهبری لغو کرد که این نمونه بعد از جنگ جهانی دوم در جهان موجود نیست که این همه قطعنامه با یک قطع نامه لغو شود و این هنر دولت آقای روحانی بود.
یونسی گفت : آقای روحانی متعهد شد عزت بین المللی مردم ایران را بازگرداند که این عزت امروز برگشت و همین طور وعده داد با فساد مبارزه کند که در بخش دولت این کار را کرد که نمونه اش برخورد با حقوق های غیرمتعارف بود که همه را به خزانه دولت بازگرداند.
وی افزود : آقای روحانی قول داده بود که نرخ تورم را کاهش دهد که آن را از 40 درصد به زیر 10 درصد رساند و همچنین برابر وعده داده شده تمام تلاشش را به کار گرفت کشور را از رکود اقتصادی خارج کند که اینچنین هم شد و هم اکنون آمارهای بسیاری از سازمان های بین المللی اقتصادی جهان تحقق این وعده را تائید می کند.
رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت : یکی دیگر از وعده های انتخاباتی آقای روحانی ساماندهی نظام سلامت جامعه بود که بعد از انقلاب کشور ما به خودش ندیده که هزینه سلامت مردم به زیر 10 درصد کاهش پیدا یابد و بیش از 11 میلیون نفر با وجود فصل سخت اقتصادی دولت ، بیمه شدند .
وی به پیشی گرفتن میزان صادرات بر واردات پس از چند دهه در کشور اشاره کرد و افزود : برای اولین بار در بودجه کشور بودجه حاصل از درآمد نفت 35 درصد کاهش داده شد و پس چند سال میزان صادرات نفت چندبرابر شد و کشور ما جایگاه سابق خود را در اوپک پیدا کرد .
** دولت اعتدال و دوره شکوفائی مازندران
یونسی به موفقیت های کشور بویژه مازندران در عرصه های مختلف در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت : در کنار همه موفقیت ها مانند کاهش بیکاری ، سرمایه گذاری های کلان در بخش های مختلف ، وزرشکاران مازندران 13 مدال المپیک را در این دوره کسب کردند.
وی با اشاره به بیش از یکهزار کیلومتر راهسازی و یا روکش آسفالت جاده ها در مازندران ، افزود : یکی از اقدامات بزرگ دولت در کشور از جمله مازندران اجرای بسته رونق تولید بود .
معاون استاندار مازندران گفت : در حوزه خروج بنگاههای تولیدی و مراکز خدماتی از وضعیت رکود ، پرونده بیش از یکهزار واحد تولیدی در مازندران بررسی شد و چهار هزار و 750 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار آنان قرار گرفت تا رونق بار دیگر به تولید بازگردد.
وی یکی از علل کاهش آمار بیکاری استان را در پرداخت تسهیلات بسته رونق تولید دانست و افزود : مازندران در این زمینه وضعیت رو به جلویی داشته و در زمینه بررسی پرونده بنگاهها و پرداخت تسهیلات بانک ها تسهیلات پرداخت نمود و از لحاظ بررسی تعداد پرونده اولین استان و از لحاظ میزان پرداخت تسهیلات جز 6 استان برتر کشور بوده است .
** شایسته سالاری ، رویکرد دولت
معاون سیاسی استاندار مازندران همچنین به تغییرات مدیریتی در استان اشاره کرد و مهم ترین علت آن را نگه شایسته سالار دولت دانست .
وی گفت : امروز فرماندار شهرستان سیمرغ پس از حدود 2 سال به شایستگی تکریم می شود و فرماندار جدید نیز همانند فرماندار قبلی پله پله مراحل رشد و تعالی را طی کرد و پس از پست های مختلف کارشناسی ، بخشدار و معاون فرماندار ، اکنون به سمت فرماندار منصوب شد .
یونسی افزود : این هنر سیستم مدیریتی دولت دکتر روحانی است و تازه به دوران رسیده هایی که تخصص و تجربه نداشتند در دولت دکتر روحانی جایگاهی ندارند .
وی گفت : در دولت اقای روحانی هم بررسی کنیم خارج از نگرش سیاسی ، افرادی به کار گرفته شده اند که دارای تجربه و تخصص بودند و به نظر من این دولت متخصص ترین و مجرب ترین دولت پس از انقلاب است .
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این مراسم مجتبی حبیب نژاد روشن به عنوان فرماندار جدید شهرستان سیمرغ معرفی و از زحمات فرج الله یدالله پور که به افتخار بازنشستگی نائل آمد ، قدردانی شد .
خبرنگار : باقری جامخانه ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
ب ج / 1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.