علیرضا قلندری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : پرسشنامه 10 سوالی حاوی اطلاعاتی برای بررسی و شناسایی وضعیت سلامت کودکان است که توسط والدین و کارشناسان ادارات بهزیستی تکمیل می شود .
وی با تاکید بر اینکه مداخله بهنگام در تشخیص برای درمان بیماری اتیسم تاثیر دارد ، گفت : پس از شناسایی بیماران اتیسمی همچون دیگر معلولان جامعه زیر پوشش خدمات درمانی و توانبخشی مورد نیاز قرار می گیرند .
معاون بهزیستی مازندران که مدت زمان اجرای این طرح را نامحدود اعلام کرد ، افزود : بهزیستی با اجرای این طرح با شناسایی موارد جدید بیماران اتیسم گسترانده شدن چتر پوشش افراد را مورد نظر دارد .
قلندری ادامه داد : هم اکنون 140 بیمار اتیسم در این استان زیر پوشش بهزیستی هستند واز خدمات این نهاد برخوردار می شوند .
وی با اشاره به اینکه افراد دارای اختلال اتیسم در زمینه های ارتباط کلامی و غیر کلامی ، رفتارهای اجتماعی و غیره با افراد گروه سنی خود تفاوت دارند ، گفت : چنانچه افراد مبتلا به اتیسم در سنین پایین تشخیص داده شوند و در مسیر صحیح آموزش و درمان قرار گیرند پیشرفت بسیار خوبی خواهند داشت .
معاون بهزیستی مازندران افزود : هم اکنون چهار مرکز توانبخشی اختلالات اتیسم در بابل ، ساری ، آمل و چالوس دراستان فعالیت می کنند که خدمات روانشناختی ، کاردرمانی ، گفتار درمانی و بازی درمانی به این افراد ارائه می دهند .
وی ادامه داد : موافقت اصولی برای راه اندازی مراکز اختلالات اتیسم در تنکابن ، قائمشهر و ساری صادر شد و در آینده نزدیک راه اندازی می شوند .
اتیسم یک معلولیت رشدی دایمی است کودکان و بزرگسالان مبتلا به اتیسم برای ایجاد یک رابطه قابل فهم با دیگران مشکل دارند.
مبتلایان به اتیسم اغلب از ناتوانی های دیگری نیز رنج می برند که مربوط به یادگیری است و به همراه اتیسم در فرد بروز می کند.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.