به گزارش خبرنگار ایرنا ، این مراسم با حضور ربیع فلاح استاندار مازندران و آیت الله نوراله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران و جمعی از مردم و مسئولان برگزار شد.
حجت الاسلام حسین انصاریان از وعاظ کشور در این مراسم گفت: مرحوم آیت الله روحانی یک عالم وارسته ای بود که زندگی زاهدانه ای داشت.
وی افزود: این شخصیت برجسته به علت مسئولیتی که در مازندران داشت پول های زیادی به دستش می رسید اما به هیچ عنوان از این بیت المال استفاده نکرده و تا آخر عمر به زندگی زاهدانه خود ادامه داد .
او ادامه داد : آیت الله روحانی بسیار اهل تفکر و مطالعه و به عبارت دقیق تر انسان فهمیده ای بود و اگر انسان ها دارای تفکر و فهم باشند به خاطر فشارهای زندگی و مسائل تحریم که مشکلاتی را شاید به همراه داشته باشد زبان به شکوه باز نمی کند.
انصاریان گفت : خداوند به ما نعمت های فراوانی همانند ایمان، سلامت و قناعت عطاء کرده است و ما باید شکر گذار این نعمت های بزرگ باشیم و به هیچ عنوان زیبنده نیست که به دلیل برخی گرانی ها معترض باشیم و دیگر نعمت های خداوند را نادیده بگیریم.
آیت الله هادی روحانی که در سال 1302 هجری شمسی در بابل متولد شد از مبارزان قبل از انقلاب بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نماینده امام راحل در مازندران منصوب شد و نخستین نماز جمعه را در شمال کشور با حکم حضرت امام در آبان 1358 اقامه کرد.
احیای مدارس علمیه و تربیت هزاران طلبه و روحانی و بنیان گذاری یکی از بزرگ ترین کتابخانه های شمال کشور از جمله خدمات برجسته آن مرحوم بود.
وی سرانجام در سال 1378 در سالروز شهادت امام هادی(ع) به علت طی یک دوره بیماری دیده از جهان فرو بست.
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.