مهدی محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : هم مسافران و هم شهروندان ، نریختن زباله در طبیعت را رعایت نمی کنند و با رهاسازی زباله در طبیعت چهره شهر را زشت می کنند.
وی ادامه داد : متاسفانه برخی از مسافرانی که وارد مازندران می شوند تا از طبیعت زیبای این استان استفاده کنند ، با ریختن زباله به بیرون از شیشه ماشین و در طبیعت پیرامون خود ، آن را از بین می برند، که رسانه ها می توانند در این زمینه کمک کنند تا فرهنگ سازی مناسبی در میان مردم جامعه شود.
فرماندار قائمشهر با بیان اینکه گاهی نه گفتن به نریختن زباله در طبیعت سخت شده است ، گفت : تنها راه مناسب در این زمینه این است که مسافران زباله های خود را جمع آوری کنند ، باید این فرهنگ نهادینه شود تا مسافران در طبیعت زباله ها را در کیسه های مخصوص قرار داده و سپس در سطل زباله قرار دهند.
محمدی با اشاره به اینکه گاهی مسافرین و شهروندان هم مقصر نیستند ، افزود : مسئولان مربوطه هم می توانند در فرهنگ سازی نریختن زباله در طبیعت نقش مهمی را ایجاد کنند ، ریزا با ارائه کیسه زباله در ورودی پارک ها و شهر ها به شهروندان می توانند زمینه های فرهنگ سازی را فراهم کنند.
در شهرستان قائمشهر در شبانه روز 300 تن زباله جمع آوری می شود که این میزان در ایام تعطیلات به 700 تن هم می رسد.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.