حبیب الله ساداتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : اعزام زائران مازندرانی حرم اهل بیت (ع) ، از 24 اسفند آغاز می شود و تا 10 فروردین 96 ادامه دارد .
وی افزود : زائران استان در 10 گروه از طریق هوایی یا زمینی برای تشرف به کشور عراق اعزام می شوند .
مدیر کل حج و زیارت مازندران گفت : قبل از اعزام زائران جلسه های آموزشی برای توجیه مسائل امنیتی ، فرهنگی و اجرایی سفر به عتبات برگزار می شود که باعث آشنایی بهتر زائران با شرایط و ضوابط کشور عراق و بهتر برگزار شدن فرآیند زیارت می شود .
**افزایش زائران قانونی برای تشرف به عتبات عالیات
حبیب الله ساداتی گفت : سال جاری بیش از 85 هزار نفر از طریق قانونی به صورت مستقیم یا با مراجعه به دفاتر رسمی و دارای مجوز حج و زیارت به سفر عتبات عالیات اعزام شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال 94 بیش از 60درصد افزایش داشته است .
وی علت اصلی این افزایش را آگاهی مردم در مراجعه به مراکز و دفاتر زیارتی و سیاحتی قانونی دانست و گفت : آگاهی مردم نسبت به افراد و گروه ها و دفاتر غیر مجاز و سودجو از طریق پیگیری شخصی یا دنبال کردن رسانه ها بیشتر شده است .
مدیرکل حج و زیارت مازندران همچنین افزود : مشتاقان زیارت عتبات عالیات می توانند به 2 روش ؛ مراجعه مستقیم به دفاتر مسافرتی مجاز و یا از طریق مراجعه به سامانه atabatorg.haj.ir ثبت نام کنند .
وی توضیح داد : افرادی که قصد ثبت نام از طریق سامانه را دارند فقط کافیست در منزل خود رایانه و اینترنت داشته باشند تا تمامی مراحل ثبت نام را خودشان انجام دهند .
ساداتی افزود : 220 مرکز و دفتر خدمات مسافرتی دارای مجوز از سازمان حج زیارت در سراسر استان مازندران از داوطلبان عزیمت به این سفر معنوی ثبت نام می کنند.
**شناسایی و برخورد با کاروان های زیارتی غیر مجاز
مدیر کل حج و زیارت مازندران گفت : هم اکنون تعداد 40 دفتر و فرد دارای کاروان های غیر مجاز و غیر قانونی اعزام زائران در مازندران شناسایی شده که مشخصات آنها به نیروی انتظامی برای برخورد ابلاغ شده است .
وی همچنین افزود : سازمان حج و زیارت برای جلوگیری و ساماندهی فعالیت کاروانهای غیر مجاز طرحی با عنوان نظام ساماندهی شبه کاروانی را در دستور بررسی دارد .
ساداتی درباره ی این طرح اطلاعاتی نداد و گفت که قالب بندی طرح انجام شد و هم اکنون در مرحله نظرخواهی از مراکز استانها برای عملیاتی شدن است .
وی گفت زمان اجرایی شدن این طرح قبل از سال 95 امکانپذیر نیست و برای سال 96 احتمال روند عملیاتی آن می رود .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : سید محسن حسن نیا
/18997335
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.