به گزارش ایرنا امین یادگارنژاد روز شنبه در بازدید از سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان در غرفه خبرگزاری ایرنا افزود: بیشترین کلاهبرداری های اینترنتی و برداشت های غیرمجاز به دلیل سهل انگاری افراد در خریدهای اینترنتی رخ می دهد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ایام نوروز شرکت های زیادی برای ارائه خدمات خود از فضای مجازی استفاده می کنند و با توجه به اینکه این امر کاملا قانونی است می طلبد که افراد در استفاده از سایت این شرکت ها، موارد ایمنی را به صورت کامل مد نظر قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از کلاهبردان و سودجویان در کمین هستند گفت: برخی افراد فرصت طلب با ایجاد سایت ها و فروشگاه های اینترنتی جعلی، اقدام به کلاهبرداری می کنند.
وی عنوان کرد: افراد در مراجعه به سایت های فروش اینترنتی برای اعتبار سنجی این سایت ها باید به نماد اعتماد الکترونیک آنها توجه داشته و از سایت های مجاز اینترنتی استفاده کنند.
سرهنگ یادگارنژاد افزود: هر چه خانواده ها بیشتر به استفاده از سیستم های اینترنتی و گوشی های هوشمند روی آورند و توجه لازم به مسائل ایمنی این حوزه ها نداشته باشند، آسیب ها و تهدیداتی را به دنبال دارد.
وی یادآور شد: نفوذگران و خرابکارانی همواره در کمین نشسته اند و با سرقت اطلاعات شخصی افراد، زمینه اخاذی و تهدید آنها را فراهم می کنند.
وی تاکید کرد: گوشی های هوشمند محل مناسبی برای نگهداری فیلم ها و اطلاعات شخصی افراد نیستند زیرا سرقت، مفقودی و هک موبایل موجب سرقت این اطلاعات می شود.
سرهنگ یادگارنژاد افزود: رایانه های شخصی نیز محل مناسبی برای نگهداری فایل های شخصی نیست و برای نگهداری این اطلاعات باید از لوح های فشرده و هاردهای اکسترنال استفاده کرد و توجه داشت که در زمان اتصال به اینترنت، این حافظه ها به دستگاه متصل نباشد.
خبرنگاران: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.