به گزارش خبرنگار ایرنا ، سرهنگ رامین شمس روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان افزود : در مجموع در سال جاری تاکنون 140 کیلوگرم انواع موادمخدر در این شهرستان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد افزایش نشان می دهد.
وی گفت : این میزان موادمخدر در 57 عملیات توسط ماموران انتظامی کشف شد که یکی از نتایج آن توقیف 60 دستگاه خودرو بود که قاچاقچیان برای حمل مواد مخدر استفاده می کردند.
او افزود : تاکنون 758 نفر در زمینه مواد مخدر در شهرستان دستگیر شده اند و 42 نفر از معتادین متجاهر این منطقه نیز به یکی از کمپ های مرکز استان انتقال یافتند.
شمس با ابراز نگرانی نسبت به افزایش میزان کشفیات مواد مخدر در تنکابن ، گفت : متاسفانه افزایش کشفیات موادمخدر نشان می دهد که تعداد متقاضیان در این شهرستان رو به افزایش است و باید با جدیت بیشتری در این زمینه تلاش شود.
به گفته وی ، با بازرسی های هماهنگ و مستمر نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان ، 2 باب مغازه عطاری به دلیل فروش غیر قانونی شربت متادون پلمپ شدند.
فرمانده انتظامی تنکابن تصریح کرد : متاسفانه آمار دقیقی از افراد در حال درمان و ترک مواد مخدر در این شهرستان وجود ندارد و بیشترین مناطق آسیب زا و آسیب پذیر در زمینه مواد مخدر روستاهای دور دست هستند که باید نظارت های بیشتر و دقیق تری صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و پیشگیری از مصرف موادمخدر نیاز به سرمایه گذاری و آموزش داریم ، یادآور شد : متاسفانه در جامعه برای برخی مسائل کوچک و حاشیه ای حساسیت های زیادی به وجود می آید اما در حوزه مواد مخدر این حساسیت ها بسیار کم است و هنوز خیلی از خانواده ها و حتی افراد تحصیلکرده با مواد مخدر آشنایی ندارند.
خبرنگار : علیرضا پورعلم ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1602/7513/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.