به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز چهارشنبه در دیدار محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور اظهار کرد: تاسیس این بنیاد از برکات بزرگ انقلاب اسلامی است که در 38 سال گذشته خدمات ارزنده ای به اقشار محروم جامعه داشته است.
وی با بیان اینکه امام راحل و رهبر معظم انقلاب توجه خاصی به محرومان و مستضعفان داشته اند، افزود: در این شرایط تکلیف مسئولان برای خدمات رسانی به این اقشار دو چندان است.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی تاکید کرد: استان ایلام از مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور است که با وجود همه تلاش های صورت گرفته همچنان از محرومیت در بخش های مختلف رنج می برد.
وی یادآور شد: این استان ظرفیت های خوبی در بخش کشاورزی و دامداری دارد که بنیاد مستضعفان می تواند با سرمایه گذاری در این بخش ها در جهت محرومیت زدایی این منطقه از کشور گام بر دارد.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام سپس با اشاره به تامین زمین برای ساخت زائرسرای ایلامی ها در مشهد مقدس از بنیاد مستضعفان خواست در این خصوص با کمک های مالی خود زمینه را برای ساخت و تکمیل هر چه زودتر این زائرسرا برای استفاده مردم ایلام در سفر به مشهد مقدس فراهم کند.
رئیس بنیاد مستضعفان کشور نیز در این دیدار اظهار کرد: برنامه ریزی های بنیاد برای محرومیت زدایی در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور انجام شده و طرح های خوبی در این مناطق از جمله ایلام در دست اجرا است.
محمد سعیدی کیا با بیان امروز یک هزار و 700 قطعه سند مالکیت املاک علوی به مردم استان ایلام (ایوان و چرداول) واگذار می شود، افزود: تاکنون سه هزار و 470 قطعه سند به مردم این استان واگذار شده است.
وی تاکید کرد: درخواست های زیادی برای مشارکت و سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان داریم که باید پس از طرح، هیات امنای بنیاد در خصوص آنها تصمیم گیری کند.
استاندار ایلام نیز در این دیدار گفت: با همکاری بنیاد مستضعفان طرح گاوداری بزرگ ایوان در دهه فجر امسال به بهره برداری رسید که امیدواریم نمونه این طرح را در شهرستان ملکشاهی نیز با مشارکت بنیاد ایجاد کنیم.
محمدرضا مروارید یادآور شد: یکی از طرح هایی که بنیاد مستضعفان می تواند در تکمیل ان به استان ایلام کمک کند طرح تونل بزرگ قلاجه است که امیدواریم با مساعدت بنیاد تکلیف این طرح هر چه زودتر روشن شود.
رئیس بنیاد مستضعفان روز چهارشنبه به منظور شرکت در برنامه واگذاری اسناد املاک علوی به مردم شهرستان های ایوان و چرداول به استان ایلام سفر کرده است.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.