هنرمندان مازندران ، دوستداران و شاگردان مرحوم حسینعلی طیبی به همراه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم شرکت داشتند .
رضا کولایی شاعر و هنرمند نوازنده مازندران که از دهم اسفند 1365 به واسطه استاد طیبی با دنیای هنر و آشنا شد در این مراسم گفت : بواسطه طیبی در هنر رشد و نمو کردم و از تجریبات وی بهره بردم .
وی ادامه داد : هر آنچه را که بعد از 30 سال فعالیت در عرصه هنر دارم مدیون استاد طیبی است .
کولایی افزود : استاد طیبی نه متعلق به یک روستا و شهر بلکه متعلق به فرهنگ مازندران و کشور است که جایگاه بس رفیعی را دارد .
وی گفت : فوت طیبی ضایعه بزرگی بود که داغ آن برای همیشه بر صفحه فرهنگ و هنر مازندران سنگینی خواهد کرد .
این شاعر که خود از شاگران مرحوم استاد طیبی است در این مراسم با قرائت اشعاری در قالب قصیده و غزل، سوز و آه از دست دادن این استاد را بیان کرد .
استاد حسینعلی طیبی در ١٢ آبان سال 1315 خورشیدی در روستای ' سود کلا' دهستان بنافت بخش دودانگه شهرستان ساری متولد شد و با تشویق مادرس ، آموزش لله وا (نی محلی مازندران ) را از هفت سالگی آغاز کرد .
او نشان درجه ٢ هنری و نشان درجه یک هنری را دریافت کرد و پیش از انقلاب چهار آلبوم موسیقی منتشر کرد و پس از انقلاب نیز نخستین آلبومش به نام ' لـله وا ' در سال 1365 از سوی فرهنگ خانه مازندران انتشار یافت.
کسب عنوان نوازنده برتر در سومین جشنواره موسیقی فجر سال های دهه 60 و شرکت در جشنواره های آوینیون فرانسه و جشن هنر ایران در دوسلدرف آلمان در در سال 1370 با ساز لله وا از دیگر هنرنمایی این استاد بود .
و استاد طیبی در مرداد سال 1370 با ساز لـله وا در جشنواره آوینیون فرانسه و در شهریور ماه همان سال در جشن هنر ایران در شهر دوسلدرف آلمان شرکت کرد.
استاد طیبی در ششم اسفند امسال در سن 80 سالگی درگذشت و در امام زاده عبدالله در جنوب ساری به خاک سپرده شد.
خبرنگار: فاطمه قنبری قادیکلایی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.