به گزارش خبرنگارایرنا ، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه در آئین افتتاح 657 واحد بهداشتی کشور به صورت ویدئو کنفرانس در مازندران افزود : برای اجرای این واحدهای بهداشتی حدود 27 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در 2 سال آینده این اعتبار از محل کمک استانی ؛ خیرین و وزارت بهداشت تامین و این واحدها به بهره برداری می رسند.
وی اضافه کرد : با اجرای طرح تحول نظام سلامت در سال 93 و 94 حدود 2700 واحد بهداشتی با 500 هزار متر مربع در سطح کشور احداث شده و برای ساخت این واحدها نیز حدود 7 هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وزیر بهداشت و درمان افزود: همچنین در این دولت 12 هزار و 780 مرکز بهداشتی در مناطق شهری و روستایی باز سازی و نوسازی شده است که برای این کار نیز 7 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار خرج شد.
دکتر قاضی زاده هاشمی افزود : در حالی در دولت تدبیر و امید در 2 سال گذشته 15 هزار و 280 میلیارد ریال اعتبار در حوزه بهداشتی هزینه شده است که در 10 سال قبل از آن در دولت 82 تا 92 میزان هزینه در حوزه سلامت 2 هزار میلیارد ریال بود.
وی ایجاد یک هزار و 290 واحد بهداشتی روستایی و 3 هزار و 821 پایگاه بهداشتی شهری را از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشتی و درمان در قالب طرح تحول نظام سلامت برشمرد و افزود : در مجموع برای هر 12 هزار و 500 نفر جمعیت در سطح کشور یک واحد بهداشتی وجود دارد.
** تشکیل پرونده الکترونیکی برای 64 میلیون نفر جمعیت ایرانی
وزیر بهداشت و درمان گفت که تاکنون برای 64 میلیون نفر از جمعیت کشور پرونده الکترونیکی بهداشتی و درمانی تشکیل شده است که در نوع خود در پس از پیروزی انقلاب اسلامی بی سابقه است.
دکتر قاضی زاده هاشمی اظهارداشت : برای سایر جمعیت کشور نیز پرونده الکترونیکی تشکیل می شود و با تشکیل پرونده الکترونیکی خدمات رسانی به مردم تسهیل می شود.
وی اضافه کرد : اگرچه در دوره های گذشته هزینه های چندین برابری برای تشکیل پرونده الکترونیکی شده بود، ولی هیچ یک از آنها به نتیجه نرسیده بود و با تلاش دولت تدبیر و امید این کار به نتیجه رسیده است.
وی برخی عقب ماندگی برای تشکیل پرونده الکترونیکی را نداشتن اینترنت در مناطق روستایی دانست و اظهارداشت که با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری و با تکمیل زیرساخت های اینترنتی این مشکل رفع می شود.
وزیر بهداشت و درمان با اشاره به خدمات شایانی که در نظام تحول سلامت به مردم در سطح کشور در دولت یازدهم انجام شده است اظهارداشت : متاسفانه تاکنون از سوی مجلس شورای اسلامی هیچگونه مجوزی برای استخدام نیرو با وجود افزایش حجم زیاد خدمات رسانی ناشی از تحول نظام سلامت به ما داده نشد.
وی اضافه کرد : با همکاری معاونت بهداشتی حدود 20 هزار نیرو در قالب خرید خدمت و شرکتی به وزارت بهداشت و درمان اضافه شده است که خدمات رسانی به بیماران را انجام می دهند.
**ارایه خدمات دندانپزشکی به 7 میلیون دانش آمور
وزیر بهداشت و درمان گفت که با اجرای طرح تحول نظام سلامت 7 میلیون دانش آموز تا سن 14 سال از خدمات دندانپزشکی بهره مند شدند و این کار از افزایش پوسیدگی دندان های این دانش آموزان درآینده پیشگیری می کند.
به گفته وی برای اجرای خدمات دندانپزشکی یک هزار و 500 دندانپزشک به خدمت گرفته شده و 2400 یونیت دندانپزشکی تجهیز شده است.
وزیر بهداشت و درمان اظهارداشت : با وجود برخی غوغاسلاری که پیرامون خدمات رسانی دولت تدبیر و امید انجام می شود این دولت در تمام حوزه ها به خصوص درمانی خدمات شایانی به مردم ارایه کرده است.
وی مهمترین رویکرد وزارتخانه متبوع خود را رضایت مندی مردم و برداشتن بار مالی بیماری از دوش آنها دانست و گفت که این سیاست در وزارت بهداشت و درمان در دست اجراست.
وزیر بهداشت و درمان از همراهی نکردن برخی دستگاه های متولی اجرای طرح تحول نظام سلامت در سطح کشور با وزارت بهداشت و درمان برای اجرای کامل این طرح انتقاد کرد و از تاخیر در پرداخت پزشکان نیز عذرخواهی کرد.
دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان صبح امروز سوم اسفندماه برای افتتاح 68 مرکز بهداشتی مازندران به ساری سفر کرد.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.