به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، دکتر علی عباسی تعداد پرونده های همسرآزاری را در سال جاری حدود 2 هزار و 289 فقره اعلام کرده که این پرونده ها در مدت مشابه سال قبل 2 هزار 261 فقره بود.
به گفته وی بیش از 90 درصد از پرونده های همسرآزاری که به پزشکی قانونی برای معاینه ارسال می شود مربوط به زنان است.
وی اضافه کرد : شهرستان های ساری و میاندرود 25 درصد پرونده های همسرآزاری تشکیل شده در پزشکی قانونی استان را در سال جاری به خود اختصاص دادند.
وی تعداد پرونده همسرآزاری در این 2شهرستان را 554 فقره اعلام کرد و گفت عباس آباد در غزب مازندران با 31 پرونده کمترین آمار پرونده های همسرآزاری را در بین شهرستان های مازندران دارد.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران ارتقاء سطح فرهنگی و اعتقادی ، مهارت های زندگی و بهبود شرایط اقتصادی را مهمترین راهکار برای کاهش همسرآزاری می داند.
استان مازندران حدود 3 میلیون و 200 هزارنفر جمعیت دارد .
* تشکیل 44 فقره پرونده شوهرآزاری
دکتر عباسی تعداد پرونده های شوهر آزاری در پزشکی قانونی استان مازندران را در 9 ماهه سال جاری 44 فقره اعلام کرده است.
وی هیچ اشاره ای به افزایش و یا کاهش پرونده های شوهرآزاری نداشت، ولی طبق آمار نیمه نخست سال جاری از سوی پزشکی قانونی پرونده همسرآزاری در این مدت 21 درصد رشد داشت به طوری که از 24 پرونده نیمه نخست سال 94 به 29 پرونده در سال 95 رسیده بود.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران مراجعه نکردن مردان برای تنظیم شکواییه شوهرآزاری را یکی از علت های اصلی پایین بودن آمار این پرونده در مقایسه با زنان اعلام کرد.
خبرنگار : حسین فلاحتی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/6982

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.