مهدی قربان زاده روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته شورای آموزش و پرورش ، افزود : این کمک ها در قالب اهدای زمین یا پرداخت هزینه ساخت مدرسه بوده است .
وی با اعلام این که 106 طرح آموزشی در مازندران به صورت مشارکتی و با کمک خیران و اعتبار دولتی در مازندران در حال ساخت است ، گفت : با ساخت و تکمیل این مدارس ، کمبود فضای آموزشی در استان رفع و فضاهای آموزشی موجود بهینه می شود.
براساس اطلاعات مندرج در شناسنامه فنی فضاهای آموزشی تهیه شده در سال 1384 از 21 هزار کلاس درس موجود در مازندران ، 6 هزار و 824 کلاس درس تخریبی است و سه هزار و 696 کلاس درس هم به مقاوم سازی و بهسازی نیاز دارد .
** کمک 12 میلیارد تومانی انجمن اولیا و مربیان به مدارس
رئیس اداره مشارکت های مردمی آموزش و پرورش مازندران همچنین از کمک 12 میلیارد تومانی اعضای انجمن اولیا و مربیان به مدارس مازندران در یک سال اخیر خبر داد .
وی گفت که این کمک ها برای اجرای برنامه های فرهنگی ، هنری و تامین امکانات و تجهیزات آموزشی دانش آموزان هزینه شد .
بیشتر از 28 هزار نفر عضو انجمن اولیا و مربیان بیشتر از چهار هزار مدرسه مازندران هستند .
قربان زاده یکی از منابع درآمدی آموزش و پرورش را دریافت سهم پنج درصدی از عوارض شهرداری ها برشمرد و افزود : اگر چه در سال های گذشته شهرداری ها توجه جدی به پرداخت سهم آموزش و پرورش نداشتند که باعث بروز مشکلاتی در روند اجرای طرح ها می شد ، ولی با پیگیری های انجام شده ، پارسال سه میلیارد تومان از این راه درآمد کسب شد.
خبرنگار: فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.