به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام سید داود موسوی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصلی موقت شهر محمود آباد افزود :
مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در روزهای سخت پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی یکی از چهره های فعال و برنامه ریز و سیاست گذار در کنار امام راحل بود.
وی گفت : ایشان با مبانی محکم دینی پا در میدانی گذاشت که در این میدان اعدام و شکنجه و زندان و تبعید در انتظارش بود ، اما هیچ یک از این مسائل هاشمی را از صراط مستقیم امام و انقلاب و مبارزه و افشاگری علیه حکومت فاسد پهلوی و ایستادگی دور نکرد.
او افزود : هاشمی رفسنجانی با اعتقاد به اصالت این مسیر ، همه سختی ها را به جان خرید و تا پای مرگ در قبل از انقلاب به مبارزه ادامه داد و اگر بگوئیم آیت الله هاشمی شناسنامه فراز و فرود انقلاب اسلامی است ، گزاف سخن نگفتیم.
امام جمعه محمود آباد گفت : مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نقش موثر و محوری در هدایت افکار عمومی و جهت دادن به جنگ روانی علیه دشمنان از جمله در هشت سال دفاع مقدس داشت .
وی با بیان اینکه ایران اسلامی این روزها در سوگ یکی از استوانه های خود عزادار است ، افزود : ایران امروز فرزند و شخصیتی را از دست داده که در تمام صحنه های مهم نقش محوری داشته است .
او ادامه داد : دیروز ایران در مراسم تشییع پیکر این یار دیرین امام و رهبری غوغا بود و امروز نیز مردم ایران عزادارند و این مجلس ، مجلس علم و عالم ، خدمت و خادم و سیاست و سیاستگذار است .
موسوی گفت : علت تشکیل این مراسم برای تجلیل و مرور مبارزه و جهاد انسانی است که در تاریخ این کشور و در بررسی روند مبارزات 150 سال اخیر جزء سر آمدان و چهره های برجسته و ممتاز بوده است .
وی به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود : در دفاع مقدس و تهاجم دشمنان به ایران اسلامی جایگاه فرمانده نیروهای مسلح ، مدیریت جنگ و جهت دادن به جنگ روانی و مدیریت افکار عمومی در خطبه های نماز جمعه با تحلیل های زیبا ، جنگ شکست خورده را پیروزی نشان می دادند که تاثیر خوبی در افکار عمومی داشت .
موسوی با اشاره به تحلیل کلمه کلمه فراز ها و پیام حضرت آقا که نشان از عمق تاسف و تاثر داشته ، بیان کرد : جایگاه اساسی آیت الله هاشمی در طول 60 سال دوران مبارزات و پیروزی و استقرار نظام جمهوری اسلامی مشخص است و همگان باید با وحدت و برادری و دفاع از آرمان های امام برای مقابله با فتنه هایی که علیه نظام اسلامی است ، آمادگی کامل داشته باشیم .
وی ادامه داد : هاشمی از میان ما رفت اما سلوک ، ولایت مداری ، عشق به رهبری و اعتلای ایران و دهها ممیزه دینی و اخلاقی ایشان باید آویزه گوش ما و همه مسئولان باشد.
خبرنگار : محمد محتاطی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7336/1654

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.