به گزارش خبرنگار ایرنا ، این شبکه که شعار آن ' علم بدون مرز ' است توسط یک نخبه ایرانی راه اندازی شده و هدف آن ایجاد ارتباط میان دانشمندان جهان و خارج کردن علوم از حالت جزیزه ای است.
این شبکه مشورتی که ابتدا فعالیتش را از دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال گذشته آغاز کرد ، از میان یک درصد دانشمندان برتر جهان ، صاحب نظرانی که مقالاتشان دارای ارجاعات جهانی زیادی باشد و برندگان جایزه نوبل علمی عضو می گیرد.
این شبکه در آمل با حضور هفت تن از محققان برتر مازندرانی شامل محمود تاجبخش ، جهانبخش رئوف ، رضا اوجانی ، حسین جعفری ، مفید گرجی ، داود دومیری گنجی و محسن شیخ الاسلامی رونمایی و فعال شد.
رئیس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل در آئین رونمایی از این شبکه گفت : شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی از ابتدای سال 2016 در ایران راه اندازی شد و دبیرخانه آن در دانشگاه علوم پزشکی تهران مستقر است.
داود دومیری گنجی ، ترویج دانش بدون در نظر گرفتن مرز جغرافیایی و ارتباط افراد برجسته همچون برندگان جایزه نوبل و دانشمندان یک درصد برتر با محققان جوان را از مهم ترین اهداف راه اندازی این شبکه برشمرد و گفت : تلاش داریم تا دانشمندان حوزه های مختلف را در قالب این شبکه به هم نزدیک تر کنیم.
وی با اشاره به اینکه دانشمندانی از رشته های مختلف مانند ریاضیات ، فیزیک ، شیمی ، پزشکی و علوم روان شناختی در این شبکه حضور خواهند داشت ، در باره ضوابط و معیار ورود اعضا این شبکه گفت: برندگان جوایز نوبل یا جزو یک درصد دانشمندان برتر دنیا می توانند عضو این شبکه شوند.
عضو شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی یوسرن یکی از اهداف این شبکهرا گسترش آموزش و پژوهش های علمی اخلاق محور و بشر دوستانه و در نهایت کمک به پیشرفت علم دانست و اضافه کرد: این شبکه با متحد کردن پژوهشگران دنیا در قالب یک شبکه جهانی و با افزایش ارتباطات بین افراد می خواهد نقشی مهم و فعال در جهت گیری های پژوهشی و آموزشی دانشگاهها و پژوهشکده های دنیا ایفا کند.
دومیری گنجی همچنین درخصوص دلیل انتخاب مازندران و دانشگاه تخصصی فناوریهای نوین شهرستان آمل برای راه اندازی شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی یوسرن اضافه کرد: مازندران از استان های قوی و مطرح کشور درحوزه نخبه پروری است ، به طوری که از 6 دانشمند برتر کشورمان به عنوان یک درصد دانشمند برتر دنیا در سال 2016 میلادی 2 نفر مازندرانی هستند .
وی گفت : با توجهبه این که دانشگاه تخصصی فناوری های نوین یکی از پیشگامان عرصه دانشجویی در حوزه فناوریهای جدید و حمایت از نخبگان و محققان جوان علمی است ، دبیرخانه شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی یوسرن در مازندران در این دانشگاه راه اندازی شده است .
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.