هشدارها مبنی بر احتمال تکرار روزهای اوج کرونایی در مازندران رنگ واقعیت به خود گرفته و تعداد شهرستان‌های رنگ زرد کرونایی افزایش یافته و بر تعداد شهرستان‌های رنگ آبی غلبه کرده است.

به گزارش جماران، ایرنا نوشت: براساس آخرین وضعیت رنگبندی کرونایی مازندران که وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده است ۹ شهرستان بهشهر ، سیمرغ ، آمل ، بابل ، بابلسر ، نور ، محمودآباد ، نوشهر و تنکابن در وضعیت آبی قرار گرفتند.

همچنین ۱۳ شهرستان گلوگاه ، نکا ، میاندورود ، ساری ، قائمشهر ، جویبار ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، فریدونکنار ، چالوس ، کلاردشت ، عباس آباد و رامسر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

این در حالی است که پیش از این و هفته گذشته تعداد شهرستان های رنگ آبی مازندران ۱۵ شهرستان و هفت شهرستان رنگ زرد بود.

از ۱۹ شهریورماه شهرستان های رنگ آبی در نقشه کرونایی مازندران قرار گرفتند و بابل و بابلسر به عنوان نخستین شهرستان ها این رنگ قلمداد شدند.

پس از آن طی چهار هفته پیاپی سیر صعودی رنگ آبی کرونایی در مازندران تداوم یافت و در ۲۶ شهریور تعداد این شهرستان ها به هفت ، دوم مهر به ۱۲ ، هشتم مهر به ۱۳ و پانزدهم مهر به ۱۵ شهرستان افزایش یافت.

همانطور که روند صعودی افزایش تعداد شهرستان های آبی در مازندران ادامه می یافت ذهنیت و تصور مردم در خصوص برچیده شدن بساط کرونا در جامعه قوت گرفت و آنها را به سمت بی خیالی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی کشاند، موضوعی که همواره مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به آن ابراز نگرانی می کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۲۲ شهریورماه یعنی یک روز بعد از پدیدار شدن نخستین شهرستان های رنگ آبی در استان این هشدار را داد که فوتی های موج هفتم کرونا در مازندران واکسن نزده بودند . نکته بهداشتی که همواره از سوی مسوولان به عنوان یک راهکار ایمن و مناسب برای درمان افراد از ابتلا مطرح شد و اما باز هم نادیده گرفته شد.

با توجه به ضرورت واکسیناسیون بار دیگر معاون بهداشتی مازندران در ۱۲ مهرماه در خصوص بی توجهی افراد به تزریق دُز چهارم واکسن هشدار داد و در آماری تعداد افرادی که این مرحله از واکسن را دریافت کردند کمتر از ۱۰ درصد اعلام کرد.

آمارهای حدود یک ماه اخیر دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل نشان می دهد بیشتر از یک هزار بیمار کرونایی بستری شدند و بیش از ۴۰۰ بیمار بدحال در بخش های ویژه بستری شدند.

همچنین آمارهای یک ماه اخیر این ۲ دانشگاه پزشکی مازندران نشان می دهد در این مدت بیش از ۴۰۰ بیمار جدید شناسایی و راهی بیمارستان می شدند و به طور میانگین روزانه ۲۰ الی ۲۵ بیمار جدید در استان شناسایی می شد و همچنین میانگین روزانه بستری بیماران در این مدت ۶۰ نفر است.

لیست آمار شناسایی مبتلایان جدید نشان دهنده خیزش آرام کرونا در استان است به طوری که تعداد بیماران جدید شناسایی شده در اول و دوم مهر به ترتیب ۱۳ و ۱۶ بیمار بود و در روزهای ۲۱ و ۲۲ مهر به ترتیب به ۲۲ و ۲۶ نفر افزایش یافته است و این موضوع باعث شده تا وضعیت رنگبندی مازندران به قسمت پرخطر کشانده شود.

علاوه بر این مازندران که تا تاریخ هشتم مهرماه ۱۶ روز سفید کرونایی و بدون فوتی پشت سر گذاشت اما در این روز یک مورد فوت بیمار کرونایی رخ داد و به نوعی زنگ هشدار با شدت بیشتری نواخته شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.