قطعی‌های مکرر و البته برنامه‌ریزی شده برق طی چند هفته اخیر علاوه بر همه مشکلاتی که برای مشترکان ایجاد کرده، به دلیل خاموش شدن چراغ‌های راهنمایی در تقاطع‌های شهری مازندران نظم ترافیکی را در برخی ساعات به هم زده و سبب سردرگمی راننده‌ها و عابران و افزایش احتمال بروز تصادف‌ها شده است.

به گزارش جماران، ایرنا نوشت: پیامدها و اختلالات ایجاد شده ناشی از قطعی برق فراتر از مشکلاتی است که در خانه‌ها و ادارات و واحدهای صنعتی و تجاری و خدماتی دیده می‌شود. این پیامدها را می‌توان در خیابان‌های شهر و به ویژه چهارراه‌ها و تقاطع‌ها نیز دید.زمانی که چراغ‌های راهنمایی و رانندگی خاموش می‌شوند و راننده‌ها پس از مواجه شدن با چراغ راهنمایی که هیچ کدام از رنگ‌های قرمز، زرد و سبز را نشان نمی‌دهد و خاموش است، باید عبوری تردیدآمیز و ناهماهنگ از تقاطع داشته باشند ؛ فرآیندی که نظم ترافیکی شهرها را در تقاطع‌های پرتردد به هم زده و در برخی شهرهای بزرگ کشور از جمله کرمانشاه حادثه منجر به مرگ نیز برای عابران را سرنشینان خودرو به همراه داشت.

البته قطع برق چراغ‌های راهنمایی به دلیل خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده موضوع جدیدی نیست و طی چند سال اخیر نیز بارها به آن اشاره شد ، اما با توجه به افزایش ساعات قطعی برق در سال جاری و با توجه به احتمال ادامه‌دار بودن این وضعیت طی روزهای گرم سال و سه ماه آینده، نگرانی‌ها در این زمینه بیشتر شده است.

حضور در برخی تقاطع‌های شهر ساری هنگام قطعی برق این سردرگمی رانندگان و شهروندان را به طور کامل نشان می‌دهد. مینا محسنی یکی از شهروندان ساکن ساری که برای عبور از تقاطع معلم-طالقانی ناچار است از بین خودروهایی که بدون برنامه‌ و نظم در حال عبور از تقاطع هستند رد شود به خبرنگار ایرنا می‌گوید: از وقتی که قطعی برق شروع شده چند بار با این مشکل مواجه شدم. چراغ که خاموش است از هر طرفی خودرو می‌آید و گاهی وسط خیابان مردد می‌شوم که به مسیر ادامه دهم یا به عقب برگردم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.