علی اصغر احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بارندگی و سرما، ریزش و رانش فروردین ماه تاکنون سه هزار و ۹۱۰ میلیون ریال به بخش‌های مختلف استان خسارت زده است.

وی افزود: این حوادث شامل بارندگی و سرمازدگی فروردین ماه، رانش‌های مناطق مختلف از جمله گلندرود نور، سوادکوه و غیره بوده که بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، مسکن و زیرساخت‌ها خسارت زده است.

وی با اشاره به اینکه میزان رانش در استان زیاد شده است به جلسه مدیریت بحران با موضوع رانش در استان اشاره کرد و گفت: فراوانی حوادث از سیل به سمت رانش در استان سوق پیدا کرده است.

احمدی با بیان اینکه رانش حوزه‌های مختلف از جمله، راه‌ها، روستاها و شهرهای را تهدید می‌کند، یادآور شد: بخشی از شهر آلاشت در سوادکوه نیز دچار رانش شده که قطع درخت، برداشت‌های خاک، تخریب طبیعت ناشی ازدخالت غیراصولی انسان منجر به این حوادث شده است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران ادامه داد: مقرر شد یک درصد اعتبارات پژوهشی استان برای انجام مطالعات تحقیقاتی در حوزه مدیریت بحران متمرکز شود و مناطق بحرانی استان مورد مطالعه اساسی قرار گیرد.

وی با اظهار اینکه نمی‌توان نسخه واحدی برای تمامی مناطق استان پیچید، گفت: قطعاً مسئله رانش را در تنکابن با منطقه‌ای نظیر ساری فرق می‌کند و باید در این راستا مطالعات میدانی دقیقی انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران یادآور شد: اینکه نسبت به دیوارکشی درهمه جا برای پیشگیری از رانش اقدام کنیم، مشکلی را حل نخواهد نکرد و امسال از محل منابع پژوهشی مقرر شد طرح جامع مدیریت بحران استان را مورد مطالعه قرار دهیم.

احمدی گفت: در سال ۹۸ در حوزه عمرانی حدود ۱۵۸ میلیارد تومان بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1430073
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.