حسین کاغذلو روز سه‌شنبه در جریان بازدید از رودها و انهار جنوبی شهرستان ورامین گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش میزان بارش‌ها در سطح شهرستان و احتمال آبگرفتگی معابر و مناطق مختلف، ستاد مدیریت بحران شهرستان ورامین به حالت آماده باش کامل درآمده تا در صورت لزوم، نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام کنند.

وی اظهار داشت: تمام دستگاه های اجرایی، خدماتی، امدادی، ایمنی، شهرداری های، بخشداری ها و دهیاری های شهرستان با هدف ایجاد هماهنگی های لازم برای مقابله با حوادثی نظیر جاری شدن سیل، در آماده باش کامل به سر برده و امکانات، ادوات و تجهیزات راهسازی نیز برای حضور در حوادث احتمالی آماده به کار هستند.

وی تصریح کرد: دو رودخانه موسوم به شور و شیرین و کرجی از جنوب ورامین و از حاشیه روستاها و اراضی کشاورزی شهرستان عبور می‌کند که در هنگام افزایش میزان بارش و سرریز آب‌های سطحی تهران، این رودخانه‌ها طغیان می‌کند که در صورت عدم لایروبی و مسدود شدن مسیر عبور آب، می‌تواند خساراتی را به همراه داشته باشد.


کاغذلو افزود: این دو رودخانه از محور چرمشهر – ورامین و قم – گرمسار عبور می‌کند که در صورت بروز مشکل، امکان ورود آب به مسیر اصلی وجود دارد که این امر خطرات بسیاری را به همراه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: از ابتدای فصل پائیز عملیات لایروبی انهار، رودخانه‌ها و کانال‌های انتقال آب در شهرستان ورامین انجام شده و هم اکنون مشکلی برای عبور آب به سمت دشت‌ و مراتع جنوبی شهرستان و تالاب فصلی بندعلیخان وجود ندارد.

فرماندار ورامین افزود: از زیر محور قم – گرمسار به منظور تردد روستائیان به مناطق جنوبی و اراضی کشاورزی، زیرگذرهایی احداث شده که در بازدید از این سازه‌ها، مشکلی در خصوص آبگرفتگی مشاهده نشد ضمن آن که نیروهای راهداری به صورت آماده باش کامل قرار داشته و مشکلات احتمالی را برطرف می‌کنند.

وی تأکید کرد: تمامی این اقدامات به منظور حفظ آمادگی برای مقابله با بحران های احتمالی است و شهروندان هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

فرماندار ورامین گفت: پایگاه جمعیت هلال احمر ورامین مستقر در محور قم – گرمسار، حاشیه امامزاده عبدالله در قالب طرح زمستانه، در آماده باش ۲۴ ساعته قرار دارد و به مسافران خدمات خود را ارائه می‌کند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.