به گزارش روز دوشنبه دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب مازندران  ، مدیرعامل این شرکت در این آئین در نوشهر گفت: برای اجرای این طرح حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که با بهره برداری از آن دستکم ۱۱۸ هزار نفر از شهروندان شهرهای نوشهر و چالوس زیرپوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

مجید عبدالهی، افزود: با صرف این میزان اعتبار، حدود ۲۸۰ کیلومتر شبکه گذاری اصلی و فرعی فاضلاب،  ۱۵.۳ کیلومتر خط انتقال و ۹ ایستگاه پمپاژه  احداث و نصب می شود و ضمن آنکه این تصفیه خانه درقالب ۴ مدول و ۴۸ هزار مترمکعب ظرفیت دارد که عملیات ساخت مدول دوم و تکمیل مدول نخست آن با این میزان اعتبار پیش بینی شده مدنظر است.

براساس اسناد موجود ، مطالعات اولیه طرح شبکه گذاری جمع آوری فاضلاب  و نیز ساخت تصفیه خانه در شهرهای نوشهر و چالوس از سال ۱۳۷۲ آغاز شد و در سال ۱۳۷۶ به مرحله اجرا رسید و در سال ۱۳۸۵ تصفیه خانه آن به بهره برداری رسید. تاکنون نزدیک به ۵۰ هزار مشترک در این شهرها زیرپوشش این طرح قرار گرفته اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران ، جلوی گیری از آلودگی آبهای زیرزمینی، ارتقای بهداشت و استفاده دوباره از آب در صنعت را از جمله مزایای طرح فاضلاب شهری خواند و تاکید کرد: این طرح از لحاظ بهداشتی، زیست محیطی و ایجاد منابع جدید آبی حائز اهمیت بسیاری است. 

عبدالهی همچنین با اشاره به سال "جهش تولید"  گفت که اجرای طرح های فاضلاب گامی همسو در رشد بهداشت عمومی و حفظ محیط زیست در این استان است و بنابراین شرکت آب و فاضلاب مازندران امسال در این حوزه طرح های فراوانی در این بخش ها دارد که تحقق این مهم با هم افزایی مثبت و سازنده مسئولان و مدیران اجرایی به سرانجام خواهد رسید.

ازجمعیت دست کم ۲۵۰ هزار نفری نوشهر و چالوس بیش از ۷۰ درصد در حوزه شهری سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.