حسینعلی قوانلو  عصر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : در این ارتباط برای یک هزار و ۷۰۰ واحد صنفی متخلف نیز پرونده تشکیل و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

وی اضافه کرد : تمام واحدهای صنفی و مشاغل کم خطر که کد رهگیری برای شروع به کار دریافت کردند، می بایست تمام پروتکل های بهداشتی را مطابق با تعهد سپاری انجام دهند.
وی خاطرنشان  کرد : گروههای بازرسی و نظارت صمت به همراه کارشناسان مراکز بهداشت و درمان و اماکن ، نظارت روزانه را بر فعالیت واحدهای صنفی و مشاغل کم خطر دارند و هر واحدی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند، پلمپ می شود.
دبیر ستاد تنظیم بازار استان مازندران اظهارداشت : در مجموع در سال جاری حدود ۵۰ هزار واحد صنفی تجمعی که بیشترین مراجعات مردمی را داشتند، در ارتباط با رعایت پروتکل های بهداشتی تحت نظارت قرار گرفتند.
قوانلو تصریح کرد : عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی واحدهای صنفی و مردم می تواند روند صعودی ابتلا به بیماری کرونا را در این استان افزایش دهد و روند افزایشی بیماری نیز احتمال تعطیلی مجدد بازار و کسب و کارها را به دنبال خواهد داشت.
وی یادآور شد : کارفرمایان مشاغل کم خطر باید ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی در محل کسب و کارشان، مشتریانشان را برای رعایت مراقبت های بهداشتی از خود در برابر این ویروس ترغیب کنند تا با مشارکت آحاد مردم بتوانیم بر این بیماری همه گیر غلبه کنیم.
وی بار دیگر شرط ادامه فعالیت مشاغل کم خطر را رعایت تمام و کمال پروتکل های بهداشتی دانست و اظهارداشت : قطعا هر واحدی که بخواهد این پروتکل ها را رعایت نکند و سلامت مردم را به خطر بیاندازد، ادامه فعالیت نخواهد داشت.
در مازندران بیش از ۱۶۰ هزار واحد صنفی فعالیت دارند که بیش از ۹۰ درصد از این مشاغل کم خطر از۲۳ فروردین ماه سال جاری براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز فعالیت دریافت کردند.
براساس گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی شیوع ویروس کرونا در مازندران که از سی ام بهمن ماه سال گذشته شروع شد حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال به اقتصاد این استان خسارت زد.
هم اکنون حدود ۴۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های تحت پوشش دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل تحت درمان قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.