طبق پیش بینی هواشناسی مازندران از امشب آسمان استان با کاهش ابرناکی همراه است و برای روز سه شنبه آسمانی صاف و افتابی را مردم استان شاهد خواهند بود.

طبق جدول پیش بینی دمایی هواشناسی ، با وجود اینکه فردا دمای هوا در برخی ایستگاه های هواشناسی همچون بلده نور  و رامسر بدون تغییر خواهد بود، اما در برخی مناطق کوهستانی همچون پل سفید در گرم ترین ساعات نسبت به امروز تا ۹ درجه افزایش خواهد داشت.

شهرهای ساری ، آمل ، بابل، قائمشهر و گلوگاه فردا گرم ترین نقاط استان مازندران خواهند بود و دمای هوا در گرم ترین ساعات به ۲۳ درجه سانتیگراد می رسد. از طرفی بلده نور با ۱۵ و آلاشت با ۱۲ درجه سانتیگراد فردا خنک ترین شهرهای مازندران خواهند بود. 

همانطور که گفته شد دامنه تغییر دما در مناطق کوهستانی مازندران فردا بین ۶ تا ۹درجه سانتیگراد خواهد بود که این مسئله تسریع در آب شدن برف ها و امکان سیلابی شدن رودخانه ها را نیز دور از انتظار نمی کند. 

همچنین تغییر دمایی در این فصل احتمال ریزش و رانش کوه را افزایش خواهد داد که در خصوص محورهای مواصلاتی احتیاط بیشتر رانندگان و توجه آنان را می طلبد.

آخر هفته بارانی ، کاهش دما و خنک شدن هوا

پیش بینی هواشناسی نشان می دهد که از شامگاه فردا با ورود سامانه بارشی از سمت غرب استان ، شاهد بارش پراکنده باران و کاهش تدریجی دما خواهیم بود. 

سامانه بارشی روز چهارشنبه کل استان را در برخواهد گرفت و همراه با وزش باد و کاهش محسوس دما همراه است . این سامانه بارشی تا اواخر روز پنجشنبه مهمان مردم مازندران بوده و از صبح جمعه مازندران را ترک خواهد کرد. 

استان مازندران برای هفته آینده نیز روزهای بارانی در پیش خواهد داشت که طبق پیش بینی هواشناسی اطلاع رسانی می شود. 

در حال حاضر آسمان اغلب مناطق جلگه ای استان صاف و آفتابی است و در مناطق کوهستانی نیز با کاهش ابر مواجه هستیم. 

علاوه بر این ایستگاه بلده نور با دمای هفت درجه سانتیگراد سردترین و دشت ناز ساری با ۱۹ درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط مازندران هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.