به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل هواشناسی لرستان امروز پنجشنبه هفتم فروردین ماه با صدور اخطاریه‌ای از فعالیت موج دوم سامانه بارشی در جو این استان خبر داد.

زمان شروع فعالیت این سامانه بارشی جمعه شب خواهد بود و نوع مخاطره آن رگبار باران، گاهی رعدوبرق، در ارتفاعات و نواحی کوهستانی رگبار برف، وزش باد شدید و کاهش دمای روزانه پیش بینی شده است.

منطقه اثر این سامانه بارشی در همه نقاط استان به ویژه جنوب شرق است و متوسط بارش در سطح استان ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر پیش بینی شده که در نواحی از جنوب و جنوب شرق به صورت نقطه‌ای بین ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر تخمین زده می‌شود.

زمان پایان فعالیت این سامانه بارشی نیز دوشنبه شب اعلام شده است.

اثر مخاطره این سامانه بارشی در برخی نقاط با آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب‌های سطحی، سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها، مه آلود شدن هوا به همراه کاهش میدان دید افقی و در نواحی مستعد با احتمال رگبار تگرگ و رخداد صاعقه همراه خواهد بود.

توصیه شده است که مردم از تردد غیرضروری به ویژه در محورهای مواصلاتی خودداری کرده و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، عدم صعود به ارتفاعات، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم مورد توجه قرار گیرد.

شایان ذکر است با توجه به ماهیت متغیر بارش‌های بهاری امکان تغییر در الگوی بارشی پیش رو وجود دارد که در صورت مشاهده، متعاقباً اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.