به گزارش خبرنگار مهر، رحمت عباس تبار ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به جهاد علمی و فرهنگی اساتید در ایام کرونا پرداخت و اضافه کرد: مباحث علمی و فرهنگی در حوزه‌های مختلف توسط اساتید تهیه شد و در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شد، مباحث ویروس شناسی، رواشناسی، بهداشتی، زیست شناسی و تبعات این ویروس در جامعه از جمله مسائلی بود که توسط اساتید مطرح شد.

عباس تبار با تصریح براینکه باید اساتید در جهاد علمی و فرهنگی ورودی جدی تری داشته باشند، بیان کرد: با اعتقاد بر اینکه ویروس کرونا چندبعدی است، از چند هفته گذشته شروع کردیم به ضبط برنامه تلویزیونی از اساتید و کارشناسان متخصص در رشته‌های مختلف دانشگاهی که وارد بحث شوند.

مسئول بسیج اساتید سپاه کربلا درهمین رابطه افزود: در این برنامه تلویزیونی از اساتیدی با گرایش‌های مختلف سیاسی دعوت و یک برنامه چالشی خوبی تهیه شده است.

مسئول بسیج اساتید سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود به رزمایش کمک مومنانه اشاره کرد و گفت: سازمان بسج اساتید به جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی پرداخت و در کنار جمع آوری کمک‌ها شناسایی نیازمندان چه در دانشگاه و چه در محلات انجام شد.

عباس تبار، با بیان اینکه بسته‌های حمایتی در طول ماه مبارک رمضان و در سه مرحله تحویل نیازمندان می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکید مابه مسئولین کانون‌های بسیج استانید این است سعی کنند جامعه دانشگاهی بویژه آن استاد حق التدریسی که دچار مشکلاتی بودند، و امروزه هم بخاطر مجازی شدن دانشگاه، دچار مشکلات شدند شناسایی و به مشکلات آن‌ها رسیدگی شود.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: شناسایی دانشجویان نیازمندان از دوره‌های پیشین را تا به امروز داشتیم و کمک‌های مادی و معنوی هم به این دانشجویان به صورت محترمانه و آبرومندانه می‌شد لذا در همین رابطه هم صندوق‌هایی در بعضی دانشگاه‌ها به این دانشجویان اختصاص یافته است.

عباس تبار در ادامه از کمک حدوداً ۵۰۰ میلیون ریالی اساتید بسیجی خبر داد و یادآور شد: بخشی از این کمک‌ها در جبهه مقابله با کرونا و بخشی دیگر برای تأمین نیازهای آسیب دیدگان کرونا هزینه شد.

مسئول بسیج اساتید سپاه کربلا با اعلام آمادگی اساتید بسیجی برای کمک به نیازمندان، یادآور شد: در سیل سال گذشته نیز اساتید بسیجی ما وارد میدان شدند حتی یکی از اساتید خانم که در رشته پرستاری هم بود تقاضای این را داشت که وارد میدان شود و امروز هم قاطبه اساتید بسیجی در جبهه علمی و فرهنگی در خط مقدم مقابله با کرونا هستند و در بسیاری از مسائل ایده پردازی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.