رانش زمین نوزدهم اسفند سال گذشته در محدوده روستای "گلندرود "مسیر رویان به بلده موجب تخریب ۴۰۰ متر از این جاده و خسارت بیش از یک میلیارد تومان به این محور شد و تردد خودروها با ایجاد یک مسیر موقت در کنار مسیر اصلی از سوی اداره راهداری با دشواری انجام می شود.

سلیمان ایزدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات آسفالت ریزی این مسیر پس از بهتر شدن شرایط جوی منطقه انجام خواهد شد.

وی در خصوص بازسازی این مسیر گفت :‌  با پی گیریهای صورت گرفته از سوی مسئولان استانی و شهرستان،  عملیات بازسازی و تثبیت این مسیر، با حمل و تخلیه ۹ هزار تن مصالح کوهی و بکار گیری ۵ کامیون به همراه یک دستگاه لودر، یک گریدر و یک بیل مکانیکی به اتمام رسید.

ایزدی ادامه داد: با تلاش اکیپ ۱۲ نفره از نیروهای راهداری مسیر آسیب دیده "رویان،‌ گلندرود به بخش بلده در منطقه "اسپی او " به طول ۴۰۰ متر به صورت خاکی تثبیت و هم اکنون تردد خودروها از آن انجام می شود.

بازگشایی مسیر برفی سیاه سنگ 

 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نور همچنین از بازگشایی مسیر در منطقه سیاه سنگ خبر داد و گفت: با تلاش یک هفته ای نیروهای راهداری و بهره گیری از یک دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر و یک کامیون نمک پاش عملیات برف روبی مسیر رویان به بلده در منطقه کوهستانی سیاه سنگ انجام شد.

مسیر رویان به بلده در منطقه کوهستانی سیاه سنگ با توجه به ارتفاع برف و شدت باد،کولاک و مه هر ساله در ۶ ماهه دوم سال بسته می شود و خوردوها برای تردد به بلده و رویان از مسیرهای جاده هراز و چالوس استفاده می کنند. 

ایزدی ادامه داد: هم اکنون تردد خودروها در مسیر ۷۰ کیلومتری رویان به بلده بدون مشکل انجام می شود ولی با توجه به کوهستانی بودن مسیر لازم است که خودروها زنجیر چرخ نیز به همراه داشته باشند تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

بخش بَلَده شهرستان نور دارای ۴۵ روستا است و از طریق سه جاده به شهرهای شمالی و تهران دسترسی دارد. فاصله بلده با جاده هراز ۵۳ کیلومتر و جاده چالوس هم ۵۵ کیلومتر است.

این بخش حدود هفت هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیرپوشش دارد.

شهرستان نور با جمعیتی دست کم ۱۳۰ هزار نفردرغرب مازندران قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.